geen cd`s erbij

Gestart door marian, 25 maart 2004, 20:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

Weet niet of ik in het goede topic sta :-\maar daar gaan we weer ;)
Vrienden hebben een pc gekocht een HP daar stond alles op voorgeinstalleerd maar ze hebben niet ene cd erbij gekregen.
Volgens mij hoort er minimaal de cd van XP-home erbij zitten om eventueel een Format C ofzo te kunnen doen.
Norton staat ook voorgeinstalleerd maar die is nog maar 2mnd geldig terwijl ze de pc pas 3 weken hebben :-\.

Dus wie kan ons zeggen wat hun rechten zijn qua cd`s
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Hp werkt met zogeheten recovery cd's
Dat wil zeggen dat er op een verborgen partitie op de harde schijf de installatie staat die je kan activeren doormiddel van zo'n cd
Als je die weer gebruikt dan komt de computer weer in dezelfde staat terug als toen hij geleverd werd
In die installatie staat dus ook xp-home en wordt er geen aparte xphome cd bijgeleverd
Wat betrefd norton denk ik dat er een 90 dagen proefversie is geinstalleerd daarna zullen moeten betalen als norton hun bevalt om dit om te zetten in een jaar abbo.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Martijn

Op de HP's die ik ken kun je bij het opstarten (in de veilige modus ?) kiezen voor HP recovery, dat staat zoals zandman als zegt op een verborgen partitie.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

marian

Bedankt dat heb ik inderdaad zien staan recovery op D maar wist niet hoe of wat dus ben er netjes afgebleven.
Is dat dan ook de reden dat ze geen systeemherstel konden doen,daar gebruik je dan de recovery voor

Wat norton betreft kunnen ze altijd kijken hoe of wat.

Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Tegenwoordig wordt er vaak voor de recovery niet eens meer een recovery-cd of diskette meegeleverd. Er zit dan een beschrijving bij de PC waarin stap voor stap staat hoe de recovery verloopt.
In de praktijk komt het er dan op neer dat er een verborgen partitie staat op je harddisk en dat je bij het opstarten van de PC een bepaalde toetsencombinatie in moet drukken op het toetsenbord om de recovery te starten.

Je hebt bij dergelijke systemen totaal geen recht op een cd met Windows erop, simpelweg omdat je daar niet voor betaald hebt. Hoe dat zit met de NAV licentie dat moet HP je kunnen vertellen.


Systeemherstel en recovery is beiden iets heel anders.
Recovery : je pc herstellen met de hersteloptie die de fabrikant heeft toegekend aan de PC (CD's / recoverypartitie etc)
Alle drivers zijn aanwezig en alle hardware en zo wordt geinstalleerd op de PC zoals ie was toen hij net nieuw was. Al je eigen data gaat verloren bij een recovery, tenzij je op een ander medium (nergens op de harddisk!!) backups maakt.

Systeemherstel is een optie van het besturingssysteem WinXP om je computer in de staat te herstellen waarop je een systeempunt hebt aangebracht.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Okee we wachten nog even af hoe of wat, want we zijn vanmiddag eerst bezig geweest ben verbinding te krijgen dat duurde uren kreeg een eik aan de tel. die mij vertelde wat ik nu onderhand wel weet  ;)

Ik zal eens vragen of ik dat boek mag lenen om op me gemak door te lezen

Wat bleek bij Wanadoo hadden ze een verkeerd ww staan daar kwamen ze na anderhalf uur telefoneren pas achter tel uit je €.

Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

marian

Citeer[quote ]

Systeemherstel is een optie van het besturingssysteem WinXP om je computer in de staat te herstellen waarop je een systeempunt hebt aangebracht.

En die werkte dus niet hoe en waar kunnen we dat dan nakijken
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Da's een andere vraag  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

frank

Citaat van: marian op 25 maart 2004, 22:01:41Okee we wachten nog even af hoe of wat, want we zijn vanmiddag eerst bezig geweest ben verbinding te krijgen dat duurde uren kreeg een eik aan de tel. die mij vertelde wat ik nu onderhand wel weet  ;)

Ik zal eens vragen of ik dat boek mag lenen om op me gemak door te lezen

Wat bleek bij Wanadoo hadden ze een verkeerd ww staan daar kwamen ze na anderhalf uur telefoneren pas achter tel uit je €.




Vaak als je een  probleem hebt gehad wat je telefonisch hebt gemeld en het blijkt dus aan hun te liggen zie verkeerd wachtwoord. Kan het wel eens voordelig zijn om ff een briefje te sturen dat je kosten hebt gemaakt terwijl de fout bij hun lag, heb gevallen gezien waarbij de telefoonkosten daarna zijn terugbetaald.
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

Han

Dit topic is een maand oud. laten we even op marian wachten voordat we nog meer aanvullende info gaan geven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Ik heb het antwoord al gegeven toch het lag aan het wachtwoord maar zal wel aan me vriendin doorgeven dat ze een briefje kan schrijven naar Wanadoo
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Bugs

Dan sluiten we deze ook af. Een ware uitbraak van opgeloste zaken vandaag. ;)
Groetjes van Bugs