station a (diskette) verdwenen

Gestart door PaulV., 31 juli 2004, 15:00:06

Vorige topic - Volgende topic

PaulV.

HELP aub, na herinstallatie van WinXP vind ik mijn diskettestation niet weer.
Wie kan de nodige hulp bieden ?

Han

Dat kan maar dan hebben we wel een stuk meer info nodig dan je nu geeft.  :-X

* Weet je zeker dat hij hardwarematig goed aangesloten zit? Anders even de kast open en kabel en stroomtoevoer controleren.

* Als de diskdrive niet goed zit dan krijg je doorgaans een foutmelding bij het opstarten van je PC. Iets in de trant van :"FDD not found". Zie je een foutmelding in het opstartscherm?

* Zie je een fout in het systeemlogboek?

* Zie je een uitroepteken in je apparaatbeheer bij "diskettestations" of bij je "diskettestationcontrollers"?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

PaulV.

Hardwarematig is er geen probleem en krijg geen foutmelding bij het opstarten.
Er staat geen uitroepteken bij apparaatbeheer bij "diskettestations" of bij "diskettestationcontrollers"en bij het eigenschappen krijg ik de melding dat dit apparaat correct werkt.
Voor het nakijken op fouten in het systeemlogboek zal je me verder opweg dienen te helpen.

Maar ik vermoed dat er bepaalde instellingen in de bios zijn verandert.

Han

Uhh instellingen in het BIOS veranderen niet vanzelf, toch??
Iemand moet dat aangepast c.q. veranderd hebben. Misschien kan diegene dat gedaan heeft je daarmee op weg helpen?

Voor het bereiken van het systeemlogboek :
- Klik op start
- kies "help en ondersteuning"
- Tik in systeemlogboek en klik op de groene pijl ernaast
- Kies uit het zoekresultaat aan de linkerkant de bovenste opte
- Kijk voor meer info aan de rechterkant en kies daar de optie "open de logboeken"
- Kies in het venster wat opens voor systeem en bekijke aan de rechterkant de inhoud van het log.

PaulV.

Ik heb intussen de weg gevonden naar het systeemlogboek en heb o.a. volgende melding gevonden: "Disk",  "Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\D".
Heeft volgens mij niets met diskettestation te maken, maar wil tegelijkertijd vragen of ik aan deze melding aandacht dien te geven ?

Han

De hardiskvraag is iets waarvoor je straks een ander topic zal moeten openen omdat dat over iets anders gaat. De melding geeft aan dat er een sector op je harddisk beschadigd is dus dat moet je zeker even checken. Maar... 1 ding tegelijk.  ;)

Als er verder geen errors in het systeemlog staan betreffende je FDD (Floppy Disk Drive) dan zal je het toch in je BIOS moeten zoeken.
Ga dus je BIOS in en kijk na of je FDD op "enabled" staat

PaulV.

:-\
Ben in bios gaan kijken en vond onder "PowerManagementSetup" **ReloadGlobalTimerEvents**volgende instellingen:
Primaire IDE 0        [Disabled]
Primaire IDE 1        [Disabled]
Secondary IDE 0    [Disabled]
Secondary IDE 1    [Disabled]
FDD, COM, LPTPort [Disabled]
PCI PIRQ [A-D] #    [Disabled]

Ik deze voorlaatste (FDD, COM..;) omgezet naar Enabled, maar dit gaf na heropstarten geen resultaat en heb daarna in bios volgende instelling gevonden:
DRIVE A [NONE] en naar 1.44  3.5 inch overgeschakeld.

Bij heropstarten melding van nieuw gevonden hardware, en ja dus, station a is terug aanwezig.

Dien ik de eerst uitgevoerde aanpassing terug te zetten?

Han

Yep want als je diskettestation bij powermanagement op enabled staat dan speelt ie mee met powermanagement en dat wil je niet.

Fijn dat je je A-drive weer aan de praat hebt  :)

PaulV.

Han, hartelijk bedankt voor de aangeboden hulp en het leiden tot een oplossing.

nogmaals bedankt, Paul.