Nec brander wil niet luisteren

Gestart door Format Arie, 31 juli 2004, 17:43:22

Vorige topic - Volgende topic

Format Arie

Mijn laatste poging. Heb nu op twee computers hetzelfde gedaan, om een vergelijking te kunnen maken. Is hier ook al besproken: http://www.pcnavigator.nl/yabbse/index.php?board=9;action=display;threadid=81525

Heb al een half jaar een NEC 4x + e - dvd brander (NEC ND1300A DVD +-R/RW Ide); die ik maar niet aan de gang krijg. Aangezien ik 2 computers heb heb ik dus daar precies hetzelfde gedaan. Op allebei de computers heb ik Nero geinstalleerd, versie 6.3.1.12. Op allebei de computers heb ik de OGG en WMA plugins in dezelfde pluginmap geinstalleerd. Op de goede computer heb ik net gebrand Met andere brander,(LG DVD -/+ Ram GSA4120B 12x/8x/5x Dual Layer) :WMA music bestand op Dvd RW. Die werkt. Ook een Data disk op Dvd RW. Die werkt ook. Ook een OGG bestand als audio op CdRom gebrand. Ook die werkt. Ook mp3 bestand als mp3 bestand op CdRw gebrand. Werkt dus allemaal.

Echter:
Op de computer met de Nec dvd brander:WMA bestand naar WMA bestand op DVD Rw, werkt. OGG bestand als audio gebrand op DVD Rw, doet het ook. Maar als ik voor branden overschakel van dvd naar Cd, en wil ik OGG als audio op cdrom branden, weigert hij, en vraagt om lege cdrom. Als ik MP3 als Mp3 op CDrw wil branden, weigert hij ook, en vraagt ook om lege cdrw. Terwijl ik beide keren een nieuw exemplaar in de dvd brander heb gedaan. Hij weigert dus Cdr en Cdrw te branden.
Weet iemand nog raad?

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Kan het niet zijn dat je de cdrw eerst even moet formateren?
Heb ik met een soort van schrijver aan de hand gehad?

Josette  ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Citaat van: Han op 31 juli 2004, 17:46:17
Is dat ditzelfde apparaat weer ??  :-X
Ja, die link had ik hierboven ook bijgezet. Verschil is dat ik nu dus bij allebei precies dezelfde software heb geinstalleerd, en kunnen vergelijken met andere brander, en softwarematige fout kan worden uitgesloten. Ik ( maar wie ben ik?) denk dat ie niet kapot is, want hij brand wel dvd's.
Vandaar dat ik hier, en ergens anders nog 1 poging waag, alvorens, ik op de trein naar paradigit ga.

Han

Het lijkt me dat we inmiddels genoeg geprobeerd hebben met deze brander.
Niet alleen in dit topic, maar ook in dit topic.
We proberen je steeds te helpen ermee maar elke keer stop je ermee en open je na een poosje weer een nieuw topic erover  :-X

Een CD-RW moet je inderdaad eerst formatteren. Dat kan je doen met "inCD" dat staat erbij op de installatie-cd van Nero burning rom.

Format Arie

Vroeg me al af waar inCD voor was. Overigens, je tweede link ging over wel over nero, maar niet met mijn dvd maar gewone brander. Maar ik zal het topic hier maar afsluiten. Lijkt me beter.

Format Arie

Ben vandaag met defecte(?) brander op de trein naar breda geweest. Ook bij hun bleef hij bij gewone en rewritible schijfje aangeven dat er een leeg schijfje in moest, ook al zat die er in. Ze snapten er niks van.
Resultaat, ik kreeg een andere. Keus, wachten op bestelling precies dezelfde 4x brander (weer op trein), of bijbetalen voor andere. Heb laatste gedaan. 29 euro bijbetalen, en heb nu snellere dubbel-layerbrander van Nec.  Overigens, de voeding die kapot was kwam ook uit die kast, en heb ik ook over geklaagd. Heb ik gratis een nieuwe modernere voor gehad. (heb ik nu een reserve) Nu is het dus echt opgelost Han. ;D

Han

Top joh !!

....en en... doet die nieuwe het nu wel in jou PC?

Format Arie