Mozilla Firefox

Gestart door Onliner, 13 december 2004, 22:38:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Ik heb Mozilla Firefox geinstalleerd als browser.
Nu heb ik een homepage, op de startpagina hiervan zie ik alle tabels en de startpagina komt helemaal  niet goed over in die browser.
In Iexplorer staat de startpagina wel goed.
Wat markeert er aan, kan je dit regelen in deze browser.
Ik heb in de map optie deze browser toestemming gegeven om pop en andere vrijspel te geven toch blijven de tabels te zien.

 

Onliner

Volgens de validation results van mozilla  moet er in de indexpagina van mijn site 80 fouten  zitten.
Hoe kan  deze indexpagina het dan wel doen in iexplorer in frontpage in dreamweavermx en in  Textpad :-[





Han

Als een site volledig compatibel is dan zou hij moeten voldoen aan de W3C Standaard. Dan is de code geschreven zoals "zou moeten". Veel HTML editor's voldoen niet aan deze norm.
Zelfs al is dat het geval dan nog zullen er browsers zijn die dan fouten tegenkomen. Simpelweg omdat de programmacode van de browser dan niet in orde is. Volgens mij is er geen browser die totaal voldoet aan de W3C norm. IE zit er denk ik momenteel het dichtste bij.
Ik gebruik firefox niet, maar met deze browser zal het net gaan als met IE. Hoe meer mensen 'm gaan gebruiken hoe meer hij aan de W3C norm wordt aangepast.

Onderaan op deze pagina zie je 'n paar icoontjes. Een ervan is de W3C-validator. Klik er maar eens op (laden duurt even!!)
Ondanks dat deze forumsoftware zo ontworpen is dat deze aan de norm van beide voldoet, blijf je toch fouten zien
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han als ik op diat icoontje van w3c standaard met html erop druk, dan geeft deze,  dus deze pagina van pc-navigator 46 errors.
Bij mijn startpagina 80 errors dus.
Dat moet toch niet kloppen. Alles doet het toch goed.

Onliner

Als ik de test hier doe krijg ik een rapport met errors van vergeten aanhalingstekens en andere dingen, en als ik dan al naar de aanhalingstekens kijk, staan ze er wel op.
Vreemd ik denk dat het toch de browsercode is, die niet goed werkt.


De browser gaat bij mij in de wacht. :-\

Han

Browsers zijn verre van perfect. Zeker aan de vertaalde browsers mankeert vaak nogal het een en ander.


Edit Bugs: Het is inmiddels 20 januari 2005.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!