iexplore (5.5) heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd

Gestart door erik, 29 december 2004, 23:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik

Bij een kennis van mij krijg ik internet explorer niet meer aan de gang.
Dit probleem is opgetreden nadat er een poging is gedaan om de pc te defragementeren.
Zodra je op het icoontje van explorer drukt verschijnt de mededeling "iexplore: dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten". In de details staan wat register fouten en een stackdump.

Het herstellen lukt ook niet omdat "IMAGEHLP.DLL" ontbreekt.
Het opnieuw installeren van exploren (mbv win98 cd) geeft geen verbetering.
Inmiddels heb ik ook messenger eraf gehaald (je weet maar nooit), maar ook dit helpt niets.
Verder heb ik geen idee hoe vaak er een windows-update is gedaan, het zou me niets verbazen als dit nog nooit is gedaan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

groeten
Erik

Han

Hoi Erik, welkom op PCN.

Tja lastige vraag. Als het een erg oude installatie is van Win98 waar van alles opgestaan heeft en weer verwijderd is, dan is het ontstaan van dit soort fouten vaak reden voor een nieuwe installatie omdat het systeem instabiel wordt op den duur. Je geeft zelf al aan dat de updates w.s. nooit gedaan zijn. Hoe zit het met de rest van het onderhoud op deze PC, dus defragmentatie en schijfcontrole...wordt dat wel gedaan?

Ik zou in jouw geval de volgende stappen nemen:
- eerst defragmenteren
- controle op spyware en virussen
- reparatieprogramma voor Internet Explorer draaien
- Windows update uitvoeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

erik

Han, bedankt voor de snelle reactie (helaas zit ik nu niet meer in de buurt van die oude PC).

Scannen op virussen en spyware wordt een beetje lastig als ik geen internet connectie heb. Pas geleden is er wel een virusscanner op geinstalleerd: Panda-software ofzo(nog nooit van gehoord) ivm breedband aansluiting.

Han

Ik ken de panda software niet. Wat ik wel weet is dat je van de meeste virusscanners ook de updates los kunt downloaden.
Kijk even rond op de site van Panda. Misschien kan dat van die software ook.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

erik

De hier boven beschreven oplossingen heb niets opgeleverd. Ik ga dus maar voor de rigoreuze oplossing: windows opnieuw installeren.

Han

Dan blijft er idd weinig anders over. Succes ermee.
Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!