Nvidia GeForce4 MX 440-SE--> beeld op Monitor en Tv??

Gestart door Sassa, 28 juli 2005, 04:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sassa

Ik heb een 17" E-yama monitor met de videokaart Nvidia GeForce4 MX 440-SE.
Ik wil het beeld naar mijn TV (nieuwe Deawoo misschien van belang??) klonen, alle benodigde kabels zijn goed aangesloten maar na vele pogingen in windows zelf lukt het mij nog steeds niet om mijn doel te bereiken.

Mijn vraag is; zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij "stap voor stap(!!!)" uit te leggen hoe ik dit moet doen?
Welk programma ik bijvoorbeeld nodig heb, of misschien is het wel mogelijk via de drivers van nvidia(?).
Ik ben geen absoluut debiel met computers maar dit is denk ik toch teveel gevraagd voor mijzelf.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Ik weet ook niet op welke zender ik de tv moet zetten, AV lijkt mij??? 

Alvast bedankt :)

Gr Sassa Rosso

Han

Het zou prettig zijn als je ons ook verteld wat er niet lukt,
anders valt er weinig over te zeggen.

Op deze site staat de hele procedure stap voor stap beschreven. Niet alleen hoe de kabels moeten zitten maar ook hoe je het dan verder instelt op je PC.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Sassa

Wat niet lukt, is softwarematig instellen,   Hier heb ik geprobeerd te kijken of het zou lukken: http://www.tweakzone.nl/tutorials/115/2/
Wat nu het probleem is, is dat als ik hem probeer uit te voeren, dat bepaalde dingen anders zijn. Ik kan hem uitvoeren tot:
"6. klik dan in het rechter menu op "nView", het volgende scherm verschijnt:"
Ik kan niet op "Nview" klikken want die staat er simpelweg niet tussen. Andere drivers op Nvidia website maybe? ik heb ze geprobeerd te zoeken maar tevergeefs.


Han

Kan je wat meer info geven over wat je al gedaan hebt om te proberen om dit probleem te verhelpen,
dan hoeven we niet alles te vragen of voor niets uit te leggen.
Bijvoorbeeld :
- Welk besturingsysteem draai je
- Welke driver versie heb je geinstalleerd staan
- Heb je bij beeldscherm een tabblad voor je videokaart
- Welke versie van de GeForce4 MX 440-SE het je (64Mb, 128 mb, 256Mb??)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Sassa

- Welk besturingsysteem draai je           "XP prof"
- Welke driver versie heb je geinstalleerd staan      "waar kan ik dat zien? sorrie ben niet zo supertechnisch (forceWare version 77.72????"   
- Heb je bij beeldscherm een tabblad voor je videokaart           "Ja"
- Welke versie van de GeForce4 MX 440-SE het je (64Mb, 128 mb, 256Mb??)     "64MB"


Ik kan hier geen screenshot uploaden volgens mij, anders kon ik precies laten zien wat ik bedoel.

Han

Wij hebben geen mogelijkheid voor leden om plaatjes hier te uppen omdat het dataverkeer daarvoor ons te duur is.
Bijna iedereen heeft homepageruimte bij z'n provider. Screenshot maken. Plaatje uploaden in je homepageruimte en plaatje hier linken.
Dan is het dataverkeer voor eigen rekening

Verdere info...... wat heb je gedaan om het proberen op te lossen.
Welke versies van de driver heb je geinstalleerd gehad. etc etc

Softwareversie zie je door bij apparaatbeheer rechts te klikken voor de eigenschappen op je videokaart.
Daar kijken op tabblad "stuurprogramma"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Sassa

Stuurpgrogrammaversie: 7.7.7.2         Weet niet of dit wel een goed stuurprogramma voor deze vk is?? Ik heb ook 7.7.1.8 geinstalleerd gehad.

Voordat ik windows opnieuw geinstalleerd had, leek het wel alsof er een ander stuurprogramma was.
Dat lijkt me raar, maar toen zag alles er het zelfde uit als in de tutorials en toen was het me ook gelukt om te klonen naar mijn tv.
Nu kom ik simpelweg niet eens bij het tabblad waar je de instellingen van het klonen kan instellen.


Han

Welke driver heb je destijds geinstalleerd dan?
Heb je nog een CD-rom ervan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Sassa

Ik zou het niet meer weten helaas..
Nee, zodra windows geinstalleerd is, staan die drivers er ook in. Geen apparte installatie..

Han

Volgens de NVidia driver site heb je dan de laatst beschikbare driver (7.7.7.2).

Heb je de oude driver wel verwijderd, voordat je de nieuwe erop zette?

Hieronder info van de NVidia FAQ :
Driver files should always be uninstalled before updating to newer drivers or when removing an older NVIDIA card and replacing it with a newer card. To uninstall your current NVIDIA Display Drivers from your system, follow these steps:

1) Go into your Control Panel
2) Double-click the Add/Remove Programs icon
3) Select the NVIDIA Windows Display Drivers from the list of programs.
4) Click Change/Remove or Add/Remove button.
5) Confirm with Windows that you wish to continue with the uninstall

Note: A prompt appears asking whether you want to delete all of the saved nView profiles.
If you click Yes, all of the nView software and all of your saved profiles will be deleted.
If you click No, the nView software is removed, but the profile files are saved in the Windows\nView directory on your hard disk.  If you take advantage of the nView profiles, you may wish to keep your custom nView profiles.

Once the driver files have uninstalled, Windows will request that you restart your computer to complete the uninstallation.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Sassa

QUOTE: "Voordat ik windows opnieuw geinstalleerd had, leek het wel alsof er een ander stuurprogramma was.
Dat lijkt me raar, maar toen zag alles er het zelfde uit als in de tutorials en toen was het me ook gelukt om te klonen naar mijn tv.
Nu kom ik simpelweg niet eens bij het tabblad waar je de instellingen van het klonen kan instellen."

Zelfde stuurprogramma als toen staat er nu ook op, alles ingesteld zoals op deze site uitgelegd staat. Tevergeefs, geen enkele reactie op mijn televisie....


Han

Tja toch moet er hardwarematig (TV-out defect??) of softwarematig iets anders zijn dan eerder anders kon je Nview nu ook instellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Sassa

Òke ik ga t kaartje na laten kijken.. Bedankt voor de moeite :)

Zandman

Hoe staat het met dit probleem is het al opgelost.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.


Sassa

kaartje na laten kijken, is prima.. Dus weet het verder ook niet meer.

Han

Als de hardware OK is en je hebt de laatste driver geinstalleerd dan kan het
alleen nog iets zijn wat een conflict geeft met wat je nu al hebt draaien aan software.

Edit Bugs: Het is inmiddels 11 september 2005.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!