Windows XP SP2 start niet meer goed op en sluit niet goed af

Gestart door Nancy, 15 oktober 2005, 18:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Nancy

Beste mensen,

Omdat ik problemen had met mijn (beveiligings?)instellingen*, heb ik mijn legale kopie van windows XP SP2 opnieuw geïnstalleerd. Had ik het maar nooit gedaan.

Toen ik via windows update de laatste updates wilde installeren, moest ik eerst Windows Installer 3.1 downloaden en de pc opnieuw opstarten. En toen ging het helemaal mis.

Mijn pc kan niet meer opstarten in een normale modus. Als ik kies voor de veilige modus en ik kies om mijn pc te herstellen naar een herstelpunt, start de pc nog steeds niet op. Ik ben overigens al mijn oude herstelpunten kwijt (door het opnieuw installeren van Win XP?). Ik moet kiezen voor de optie: "laatst werkende configuratie". Dan pas doet hij het een beetje. Ik heb de schijf gecontroleerd op virussen en spyware.

KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN?

Ik heb windows XP SP2 (legaal)
IE 6.0

*De (beveilings?)instelling waar ik problemen mee had was dat ik steeds deze foutmeldingen kreeg: "Your useragent does not support frames or is currently configured not to sisplay frames".

Ik ben een ware leek op het gebied van pc's, dus als iemand een tip heeft graag zo simpel mogelijk....

ALVAST HEEL ERG BEDANKT!!!

Han

Tja ik vrees dat je hier niet veel meer aan kan doen dan backups maken, formatteren en een nieuwe (niet over der oude heen) windows-installatie. De installatie van de Windows Installer kan het probleem niet veroorzaakt hebben. Dat was gewoon één van de updates die via Windows update beschikbaar was voor je systeem. Ik heb 'm zonder enig probleem geinstalleerd en met mnij vele anderen . Voordat je die update ging doen was er dus al iets essentieels mis met je installatie. Dat blijkt ook uit de fouten die je kreeg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nancy

Dag Han,

Zoals ik al zei ben ik een ware leek. Hoe maak ik waar een backup van en wat formatteer ik?

groet,

NANCY

Han

Je kunt natuurlijk de zoekfunctie van het forum ook gebruiken en een beetje rondlezen in het forumonderdeel voor XP.. Daar vind je in ieder geval info over hoe je XP opnieuw schoon moet installeren.

Wat het maken van backups betreft...tja ik weet niet wat jij belangrijk genoeg vind om te bewaren en waar je dat opgeslagen hebt.
Als je dat zelf niet voor elkaar krijgt dan is het misschien handig om er iemand bij te halen, die dit samen met je kunt doen.
Wat je mail + favorieten betreft : Special : Backup je e-mail en favorieten

Squishy

Wat je ook kan doen is autopatcher installeren en opstarten. Dat is 1 programma met alle windows updates. Vaak als je 1 update installeert maakt dat andere updates weer overbodig. Soms gaat er iets fout en doen dingetjes vreemd. Dit programma checkt elke update en zo nodig (her)installeert hij het.

Je start het op, vinkt de kritieke updates aan (en als je wilt de aanbevolen ook nog) en drukt op starten :)

hier 2 linkjes:
http://agentoddstar.com/AP_XPSP2_OKT2005_NLD_FULL.exe
http://downloads.stainlesscomputing.com/download.php?file=8

Han

Ik denk dat de updates het probleem niet veroorzaken.
Er was op deze PC al eerder iets niet in orde waardoor het systeem op hol sloeg tijdens het updaten.

Autopatcher voor NL bevat niet alle updates. (Zie dit artikel)
De nieuwste engelse versie heeft die wel maar die kan je alleen installeren op een engelstalige XP

Squishy

Aah, ik wist niks van de geschiedenis van haar beestje, verder gebruik ik autopatcher alleen maar voor de kritieke update's, alleen de link waarna jij verwijst is voor 2003 server  :huh

Han

Lees de eerste regel van het artikel nog eens en zie de links.
Lees ook het commentaar van de mensen op het artikel.

Squishy

Ja dat had ik wel gelezen, maar dat was met een vorige installatie van xp, en er is geformateerd, dus ik neem aan dat dat niet meer ter zake doet.

Han

Ik bedoel dit artikel en niet dit topic.
Edit Bugs: Het is inmiddels 13 november 2005.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.