Pc start niet op

Gestart door Studiooozt, 20 oktober 2005, 15:23:58

Vorige topic - Volgende topic

Studiooozt

Hallow,

Ik heb een probleem hier. Mijn pc werkte perfect totdat de stroom hier weg viel en de pc dus ineens uitging, als ik nu de pc weer opnieuw opstart heb ik totaal geen beeld en de computer doet niets anders dan tuten, zeg maar om de seconde tuuut tuuut.

Pc is met een intel celeron 633 Mhz processor en veel meer weet ik ook nie van de pc  :huh

Zou iemand mij mischien uit kunnen leggen, wat ik moet doen om weer normaal op te kunnen starten. Heb het al geprobeerd met opstart diskette er in, maar zelfs die pakt die niet meer.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Roy

Squishy

De tuutjes komen meestal doordat iets niet functioneert bij de pc, in dit geval dus waarschijnlijk je videokaart. Het kan zijn dat die een opdonder heeft gehad (ik hoop het niet). Als je nog een andere pc in huis hebt, stop die videokaart er dan even in en ga meteen het bios in. Laat even weten of je het bios ziet ;)

Han

Ik weet niet wat voor BIOS je in je PC hebt (Phoenix, Award, Ami). Dat kan je zien als je PC ofstart of door even het BIOS in te gaan. Het type BIOS staat dan bovenin.
Luister goed welke beepcode je krijgt. Een beepcode kan uit lange en uit korte beeps bestaan of uit een combinatie daarvan. Als je type en beepcode weet check dan even op deze site of op deze site wat je beepcode voor fout aangeeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

piepjes om de seconde....lijkt me geheugen niet de vga
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Als ze allemaal kort zijn wel idd.
Als je twee geheugenmodules hebt kan je even experimenteren.
Eentje erin en dan kijken of hij boot. Andere er alleen in en kijken of ie dan boot. etc. etc.

Studiooozt

Goeiedag maar weer,

Bedankt voor jullie reacties, khad beetje weinig tijd dus kon niet eerder reageren.

Maar het was het werkgeheugen (DRAM) Zaten 2 kaarten in eentje eruit getrokken en hij doet 't weer. Laden enzo duurt nu allemaal wel wat langer, maar kheb nog ergens een paar kaartjes liggen. Moet maar even aan het expirimenteren.

Nogmaals bedankt

Vriendelijke groet,

Roy  :goed

Han

Fijn dat ie weer werkt Roy maar jammer dat er een DRAM kapot is.

Kan het topic afgesloten worden? Het probleem is immers opgelost nietwaar?

Gert

http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=84386.0

De scrale oostenwind en het droge weer van vorige week heeft mij 40 Euris gekost  >:(, dus let goed op je statische lading

Studiooozt

Kan wat mij betreft gesloten worden  :goed
Bedankt mensen