Win XP sluit af en start op

Gestart door quantum, 18 januari 2006, 20:31:48

Vorige topic - Volgende topic

quantum

win xp pro amd 3000sp2
gewoon surfen , email ophalen en dan plots heropstarten (herstel ernstige fout)ken dat
heb telefonisch kontakt opgenomen moest in bios vcore van 3% naar 6% verhogen daar hij al op 6% stond moest deze naar 3%.Deze is nu nog slechter terug gezet op 6%
dus waarschijnlijk een soft probleem
een sfc /scannow doen?
geprobeerd maar gaat niet ,sp2 niet van cd maar download is deze de reden?
suggesties ?
dank
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Zet eerst maar eens het rebooten bij een ernstige fout af.
Als je dat gedaan hebt dan kan windows in 8 van de 10 gevallen de crash opvangen en kan je gewoon verder werken en ook diagnoses doen.

Waaruit leid je af dat dit een softwareprobleem is?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

reboten ernstige fout  afzetten
Deze Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- Herstelinstellingen -> Bij systeemfouten vinkje uitzetten "De computer automatisch opnieuw opstarten".

softwareproblem? tja daar ik al disk en controllerfouten had  in logboek een gok
:)

Han

Da's meer een harddisk probleem....lijkt mij.
Welk merk harddisk zit erin? Voor het testen van Maxtor hebben we een special on line staanHoe test je een Maxtor harddisk met de Powermax diagnose tool?

Met de VCore-setting veranderen kan je maar beter voorzichtig zijn. Overklokkers verhogen die setting om hun PC sneller te laten lopen. De processor krijgt bij verhogen/verlagen van de vcore meer/minder stroom. Wordt het te warm dan blaas je je CPU op!!

quantum

Dag Han
een hitachi hdd
maar  dacht dat dat probleem uitgesloten was het is al  een nieuwe hdd daar er een soortgelijk probleem was me de eerste hd en deze terug naar fabrikant is
ofwel een 2 de slechte hdd zou hitachi misschien geen goei reputatie zijn?

welke te downloaden
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
Drive Fitness Test of de SMART Defender

Han

Drive Fitness Test denk ik, maar pas op met de restoration utilities, als je geen backups hebt van je te bewaren data.

Drive Fitness Test (v4.05) 
This download creates a self-booting DOS diskette to run the DFT utility. The Drive Fitness Test (DFT) provides a quick, reliable method to test SCSI and IDE hard disk drives, including Serial-ATA IDE drives. The Drive Fitness Test analyze function performs read tests without overwriting customer data. (However, Drive Fitness Test is bundled with some restoration utilities that will overwrite data.)
*  Erase Bootsector utility (use DFT Utility option: Erase Boot Sector)
* Low-level format utility (use DFT Utility option: Erase Disk)

quantum

Hoi Han
ik veronderstel dus dat ik de volgende 2 opties NIET  kies of aanklik er geen verwijderingen of formatering gebeurd ?
Erase Bootsector utility (use DFT Utility option: Erase Boot Sector)
* Low-level format utility (use DFT Utility option: Erase Disk)
:huh

Han

Tja dat verwacht ik wel. Ik denk dat je net als bij de maxtor-testen, eerst de test doorloopt en als er wat gevonden wordt dan kan je met een andere optie in het programma de tools voor het wissen van de bootsector of een low level format gebruiken.

quantum

maar misschien zit de cpu als oorzaak tussen?
heb er sisoft sandra  de burn test erop gelaten slechts tweemaal te testen enkel cpu daarna T°  afgelezen cpu 63°sisoft softwarematig
deze daarna heropgestart in bios afgelezen zelfde T° afgelezen

eigenaardig is wel de vcore zie eerder een paar keer gewijzigd en teruggezet  waar hij stond   nu eigenlijk geen problemen  meer noch logboekvermeldingen.

Misschien een beetje afwachten en ander pasta tussen cpu en koeler doen?
want de hdd test wil ik effe wachten daar nu te wieing tijd heb voor backup en herinstall
vind niet de max T°van amd sempron 2800 googelen zie ik van 60 tot90 eentje beweerde zijn processor tot 210 gaat (frietpotmodel zeker ::))

Han

Ik vind je telegramstijl erg lastig om te lezen. Ik weet dat je weinig tijd hebt maar zou je alsjeblieft kunnen proberen om je berichten in gewone taal op te schrijven. Je weet wel, hoofdletters en punten en zo.

quantum

och ik weet het Han  sorry ! Dit is  is een minder goei kant van mij .
Ik wil wel de drive fitness test doen , maar wil nu geen geval gegevens verliezen dus geen risico formateren of eraser.
Naar aanleiding het  nu de tweede nieuwe hdd is die erin ziten met weeral dezelfde problemen werd de verkoper van de hdd hitachi/ibm op de hoogte gebracht.
Die denkt dat het weleens aan een verhitte cpu kan komen
Nu heb ik deze  cpu belast (sandra sisoft burn) de cpu gaat tot 63° .afgelezen bij software sandra maar ook op bios dezelfde aflezing.
effe googelen vind ik niet de max t° van de cpu amd 288 sempron wel uiteenlopende
meningen van 50° tot 90°
Nu mijn vraag : cpu verhit 63° zou deze kunnen of word ik op een dwaalspoor gezet?
groeten punt :)

Han

Ik ken de maximum temperaturen van een AMD niet. Ik zou daar ook op moeten google maar dat heb je zelf al gedaan. Staat er niets in het boekje wat bij de processor geleverd werd?

Ik heb aan de PC van Bugs gezien hoe raar een PC kan gaan stuiteren bij een slecht functionerend moederbord..
Kunnen ze dat niet testen voor je?

Edit Bugs: Het is inmiddels 25 februari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.