probleem na RAM bijzetten

Gestart door stryder, 21 januari 2007, 18:26:24

Vorige topic - Volgende topic

stryder

vanmorgen bij een maat RAM bijgezet zonder te kijken of het wel kon erg stom :S.

bleek dus niet de goede te zijn en nu als ik de comp aanzet krijgt het moederbord wel stroom maar start verder niet op.

harddisk lampje gaat niet branden na aanzetten en de muis licht niet op en beeldscherm geen signaal en ook toetsenbord werkt niet

wat kan het probleem zijn ,ik heb ook andere HD geprobeerd maar werkt ook niet????

Han

Geen boekje meer van je moederbord?
Daarin staat meestal beschreven hoe je je mobo reset.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

stryder

ja heb er boekj3e bij maar kan nog niet vinden hoe ik hem kan resetten

is een ASUS p4vp-mx x series

stryder

nou kan niet vinden hoe ik het moederbord kan resetten :S:S

Han

Kijk in je mobo-boekje bij "CMOS reset" en lees je daar over in. Via google kan je daar ook veel over vinden. Ik denk dat je PC nu probeert te booten met verkeerde instellingen die je met een CMOS-reset weghaalt.

Hoor je nog piepjes als je boot?  ('n foutcode)

stryder

mogguh

het moederbord gereset,maar nog steeds niks.

ik hoor ook geen piepjes ofzo.

nu heb ik inplaats van DDR DIMM   heb ik SDRAM gebruikt zou het nu kunnezijn dat daardoor me moederbord kapot gegaan is

Han

Nee volgens mij niet. RAM levert op zichzelf geen spanning dus doorbranden of zo is onwaarschijnlijk. Het werkt dan gewoon niet zoals je merkte.
Heb je je CMOS nou al gereset?

stryder

ja ik heb de cmos gereset maar dan nog als ik die comp aanzet start die niet op,geen beeld ,geen muis enz:D

misschien door het te hard drukken op die RAM dat het moederbord beschadigd is???

Han

CMOS reset had moeten helpen. Als dat niet zo is dan ben ik bang dat er meer beschadigd is.

Mobo beschadigd door RAM plaatsen? Tja als je het er echt inramt misschien maar ik neem aan dat je dat op een normale manier hebt gedaan, toch?

* Heb je je RAM teruggeplaatst in dezelfde bankjes?
* Wat gebeurt er als je boot zonder RAM. Piept je mobo dan wel (melding dat er geen RAM geplaatst is?)

stryder

nee  hoor zelfs geen piepjes als ik het zonder RAM doet :D  en ja heb best wat hard geduwd met me vage kop.

denk dat het moederbord overleden is hehehe hoor geen enkele piepjes.

dvd lade enzo gaat wel open maar verder nops nada nikkes :D

Han

Tja... dan houd het waarschijnlijk een beetje op hé. Ik had nog even twijfels over je voeding maar als je dvd-lade opengaat dan krijgt die wel voeding. Bij een kapotte voeding was dat niet het geval geweest.

Wat je nog kunt proberen is de stekker eruit en een poosje (uurtje) eruit laten.
Kijken wat ie dan doet bij het booten.

stryder

heb ik ook al gedaan ;) denk gewoon dat het einde verhaal is , echt niks helpt en werkt dus maar uitkijken naar een zelfde moederbord en dan alles overzetten

kan verder niks meer bedenken ,maar ieder geval voor je snelle bijdrage  :uno

Han

Graag gedaan. Succes verder.

Zal ik dit topic dan maar afsluiten?

stryder

Bugs

Groetjes van Bugs