foto's in tif formaat??

Gestart door habasoft, 10 februari 2007, 15:10:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Ik wilde een honderdtal foto's scannen en die laten afdrukken, maar nu blijkt dat deze in "tif"  staan.
(ik dacht dat tif betekend tijdelijke internet files)
Is er ook een programma die alle foto's ineens in bijv jpg formaat kan zetten.
Nu staat er bijv  hans001.tif en dus 2,4 MB en dit wil ik bijvoorbeeld hebben als hans001.jpg, zodat het geen jaren duurt voordat alles bij de ontwikkelcentrale binnen is.
ik heb een schanner van het merk HP scanjet3570c
groetjes Hans. :uhmm
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Tiff (Tagged Image File Format) is een extentie voor een grafisch bestand, zoals jpg en bmp dat ook zijn.
Het wordt niet zoveel meer gebruikt, vandaar dat vele grafische programma's er ook niet meer mee overweg kunnen.
Bestanden in tiff-formaat zijn ook erg groot als je ze vergelijkt met dezelfde afbeelding maar dan in jpg.
(hier wat info)

Via google met zoekopdracht "tiff to jpg" freeware zijn er programmaatjes te vinden om tiff om te zetten naar jpg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Er staan wel veel freeware op maar als je het aanklikt kun je er wel veel, maar opslaan kan niet. (nu is mijn engels ook niet om naar huis te schrijven)
Ik heb de tiff formaat in paint geopend en dan laten opslaan als jpg. Veel omslachtig werk, maar even het beste. Morgen maar weer verder. Bedankt voor jullie hulp
vr gr Hans :goed
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt