Externe Harddisk reageert niet meer!

Gestart door Aiksas, 11 februari 2011, 08:34:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aiksas

Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw hier dus als dit verkeerd staat. Mijn excuses!
Maar aangezien dit hele erge spoed heeft heb ik meteen na mijn registratie dit topic geopend. Heb natuurlijk ook bedrijven gemailed maar wil ook graag jullie advies horen.

Wat is er aan de hand?
Sinds Kerstmis heb ik een gloednieuwe Externe Harddisk van WD gekregen. Ik gebruik hem voor mijn Apple laptop voor al mijn schoolbestanden en werk in de Paardenfotografie wat erg goed loopt. Ik gebruik hem zowat iedere dag en was sinds deze maand bezig met alles overzetten, back-upen, schoonmaken, etc.
Alleen toen ik vandaag de Harddisk aan mijn Apple-laptop inplugde reageerde hij helemaal niet meer. Hij geeft een raar geluid, het lampje brand wel (dus een USB-poort of ingang kan niet kapot zijn anders geeft hij geen connectie = brandend lampje). Heb de computer al meerdere keren opnieuw opgestart maar de laptop herkent de Harddisk niet meer.

Aangezien ik de foto's die erop staan absoluut dringend zijn en niet kwijt mogen wil ik vragen of dat jullie dit probleem herkennen en misschien een gemakkelijkere en goedkopere oplossing hebben aangezien ik anders voor 1000 euries kwijt ben aan een Proff. Bedrijf!

Alvast Bedankt voor het lezen en een eventueel advies!

Han

Ai dat klinkt niet goed. Staan deze zo belangrijke bestanden alleen op de externe harddisk en is het niet een kopie van wat je op je computer hebt staan dan?
Toch even een andere usb-poort proberen. Kan zijn dat ie wel connect maar toch te weinig stroom krijgt. Dan start ie steeds en stopt ie weer. Kan ook een klikkend geluid geven. USB-poorten worden apart van stroom voorzien dus als je deelt met een ander usb apparaat dan kan een van de twee niet correct werken omdat ie stroom tekort heeft..

We verwijzen hierbij meestal door naar de site van Western Digital. Bij jouw type harddisk staat een download om een diagnose cd te maken met daarop de diagnosesoftware "Lifeguard". Daar boot je je computer mee. Deze software maakt zonder dat het besturingssysteem van de computer opgestart wordt contact met de externe harddisk voor een diagnose van de externe harddisk. Ik weet niet of die diagnose-cd ook op een mac werkt maar je kunt de diagnose oop op een PC doen. Je wilt immers je externe harddisk testen. Na het doejn van deze test weet je in ieder geval of de harddisk defect is of niet.

Pas als daar uitsluitsel over is kun je contact opnemen met Western Digital. Zij vertellen je dan welke stappen je moet ondernemen. Ga in ieder geval niet zelf met recoveryprogramma's aan de slag omdat je daarmee een eventuele latere recovery kunt verzieken. Eérst de hardwarematige diagnose van de harddisk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Aiksas

Bedankt voor je response. Ik heb gekeken voor de diagnose maar bij mijn type Harddisk is er geen download, etc.

Back-up heb ik niet kunnen doen omdat ik een back-up aan het maken was over naar deze nieuwe en er middenin bezig was. Hij was gloednieuw...

Ik moet de foto's houden!

Aiksas

Iemand, een specialist, heeft er naar gekeken en opgemaakt en zegt dat het motortje niet meer doet en daarom ook niet meer te maken is. Is dat automatisch bij iedere HD dat als het motortje defect is dat het ook niet meer maakbaar is?


Han

Professionele bedrijven voor datarecovery hebben vaak wel de mogelijkheid om hardware te maken maar dan moet je ook een flink bedrag op tafel leggen.
Ik zou in jou geval contact opnemen met Western Digital, maar als de harddisk zelf is opengemaakt dan heb je daarmee ben ik bang je garantie verspeeld.

Maar als je een backup aan het maken was..., dan heb je de foto's toch ook nog op een andere plaatst staan. De plaats vanwaar je aan het kopieren was. Of was je aan het verplaatsen in plaats van kopieren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs