Hulp bij Back-up's

Gestart door Jaltor_nl, 13 september 2003, 14:52:34

Vorige topic - Volgende topic

Jaltor_nl

Omdat mijn pc 1 keer stuk is gegaan, en ik al mijn bestanden toen kwijt was, wil ik nu graag een back-up van mijn huidige bestanden maken. Is het mogelijk om met een progje van het web en een brander een back-up te maken?
Of is het een vereiste om hier gewoon software voor te kopen?

Jaltor  :-X

Zandman

Ligt eraan hoe je wil backuppen wil je een kopie van je harde schijf bewaren dan kan je dat het beste doen met norton ghost
Of wil je gewoon belangrijke gegevens bewaren
Dan kan je hier lezen
Verder kan je mappen met belangrijke gegevens ook via nero of een ander brandprogramma als data op een cdrom zetten
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Jaltor_nl

Ik wil een backup maken van windows + mijn harde schijf, zodat wanneer windows crasht en windows geherinstalleerd moet worden, ik in feite mijn pc terug heb.

mvg Jaltor  >:(

Zandman

Dan heb je idd een programma nodig zoals norton ghost
Die maakt een kopie van je harde schijf die je na de crash zo weer terug kan zetten
Weet alleen niet wat het programma precies kost in de winkel
Werk er hier zelf mee en het werkt toppie als je een crash hebt gehad kan je binnen 10 minuten weer werken op je computer zolang duurt het ongeveer om die backup terug te zetten
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Norton Ghost 2003 een single user licence kost €59,95 als je het download bij symantec en €60,71 als je het pakket thuis wilt hebben.
Zie hier.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaltor_nl

Lijkt me erg handig, dus gewoon een kopie van windows + alles wat erop staat....  8)

Jaltor

Han

Met Norton Ghost maak je een kopie van een partitie of van 'n volledige harddisk naar cd-r('s) of naar een andere partitie/harddisk.

Jaltor_nl

moet je om Norton Ghost te draaien ook Norton 2003 hebben? Ivm het feit dat ik Norton 2002 nu heb... :-\

Martijn

ik draai hier probleemloos Norton Ghost 2003 en Norton Antivirus 2002, geen probleem dus  :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Norton Ghost en Norton Antivirus zijn beiden van Symantec maar hebben geen invloed op elkaars werking. Maak je dus geen zorgen.