links werken niet

Gestart door karin, 27 oktober 2003, 18:55:11

Vorige topic - Volgende topic

karin

De laatste maanden gaan er steeds meer dingen niet goed met onze pc. Aangezien mijn computer/internetkennis maar klein is, ben ik op internet gaan zoeken. Ik kwam op jullie site terecht en daar heb ik al veel aan gehad. Onze pc was traag geworden en liep regelmatig vast. Dit lijkt nu wel opgelost te zijn nadat ik alle temp internet files verwijderd heb en het programma spy-bot en ad-aware heb gebruikt. Ook heb ik al verschillende extra menubalken kunnen verwijderen. Hiervoor alvast hartelijk dank!!
Maar waar ik nu nog mee blijf zitten en waar de helpdesk van onze internetprovider ook geen antwoord op kon geven is hetvolgende: Als ik op bijv. de startpagina een link aanklik krijg ik alleen een blanco pagina. Het lukt wel als ik na het aanklikken van de link vervolgens  Esc (stoppen) en F5 (vernieuwen) intoets. Dit laatste werkt echter ook niet altijd; dan wil het nog wel eens lukken door via de rechtermuisknop "snelkoppeling kopiëren" het adres naar de menubalk te kopiëren. Nogal omslachtig dus en het werkt niet fijn. Weten jullie hier een oplossing voor??

Han

Hi Karin, welkom op PCN.  :)

Het lijkt erop alsof je Internet Explorer door de spyware beschadigd is.

Eerst even wat vraagjes voor je :
- Welk besturingssysteem heb je op je PC staan??
- Heb je 'n recent geupdate virusscan-programma geinstalleerd op die PC?
- Heb je je PC al op virussen gecontroleerd op de aanwezigheid van virussen
  en andere narigheid?

Ik heb het probleem wat jij hebt vaker gezien op computers waarop veel spyware verwijderd is. De oplossing was bijna altijd één van onderstaande 2 oplossingen. Probeer eerst oplossing 1 en als dat niet werkt oplossing 2 :

1) Repareren van Internet Explorer
- Ga eens naar Configuratiescherm > Software > Ms Internet Explorer, en klik op 'verwijderen'.
Je hoort dan een meerkeuzeschermpje te krijgen met de mogelijkheid "Internet explorer HERSTELLEN". Als je het keuzerondje daarvoor aanklikt en dan op okee klikt, dan wordt je Internet Explorer grondig nagelopen en worden alle bestanden die erbij horen nagelopen of ze er nog zijn en of ze nog goed zijn. Met je instellingen en favorieten gebeurt niets. Die zie je na deze herstelprocedure gewoon weer terug. Na het herstellen moet je je computer even opnieuw starten. Grote kans dat IE6 daarna weer goed werkt.

2) Het downloaden en gebruiken van het MCRepair programma voor IE van de site van Microsoft

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

karin

Hoi Han,

Eerst antwoord op jouw vragen:
PC met windows 98 en Norton Anti Virus (waarvan update functie beschadigd is)

Oplossing 1 kon ik niet toepassen, want onder software kwam internet explorer niet voor. Toen oplossing 2 uitgeprobeerd. Was wel een beetje eng want volgens een melding was het doelbestand recenter dan het bronbestand. Toch de bestanden laten kopieëren en de links werken weer!!! Bedankt voor jouw reactie! Wat ik nog wel wil vragen is of jij weet of het iets uitmaakt dan er nu "oudere" bestanden opstaan, moet ik die misschien op de een of andere manier updaten?
En weet jij misschien ook een oplossing voor die updatefunctie van NAV? Moet je misschien NAV verwijderen en opnieuw installeren?

Wambuis

Ik heb dit meer gezien.
Het komt bij mijn weten alleen voor in ie6
Als je op stoppen en daarna vernieuwen klikt, dan zal het gevraagde scherm wel openen.
Het opnieuw installeren kan inderdaad soms het probleem verhelpen.
Ook deze kan helpen
type in start uitvoeren eens het volgende in: regsvr32 urlmon.dll

als dat niet helpt typ dan ook de volgende nog eens in bij uitvoeren:

regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll

Wambuis  :)

Han

Volgens mij maakt het niet uit dat die paar bestandjes wat ouder zijn, Karin. Het gaat erom dat ze niet juist aangesproken werden door Windows. Op de manier die Wambuis aangeeft regel je dat ook opnieuw. Wil je toch weer de nieuwere bestanden dan volstaat het om de laatste versie van IE op je computer te installeren. Oudere bestanden worden dan overschreven.

Je vraag over Norton Antivirus kun je stellen in het forumonderdeel Virussen, Hoax en Anti-Virus programmatuur.  Als je daar even rondkijkt dan zie je dat je vraag daar zelfs al staat :

- Norton Antivirus (verlengen)
- Leven na verlopen abonnement?

Dit topic gaat op OK omdat het probleem opgelost is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!