Harddisk kapot???

Gestart door Format Arie, 08 januari 2004, 21:03:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb de laatste dagen veel keren tijdens een programma installeren, de foutmelding met "schrijven naar C of D op blauw scherm, druk een toets om verder te gaan".
Als ik dat doe is de install vastgeslagen, en gaat niet meer door.
Als ik scandisk doe, zie ik wel veel Btjes, van beschadigd.
Is ie nu kapot?

Han

De "B-jes" wijzen op beschadigde sectoren en da's meestal het begin van het einde van een harddisk!! Is dit de harddisk waar je het laatst in dit topic al over had?

Als het een maxtor harddisk is, dan zal je het Powermax tooltje nogmaals moeten draaien om een diagnose van je harddisk te verkrijgen.
Op deze pagina staat de uitleg nog hoe je met het powermax programma om moet gaan.

Is het een ander merk harddisk dan kun je op de site van de fabrikant van die harddisk op zoek gaan naar hun diagnose-proggie. Elke harddisk-fabrikant heeft zo'n tooltje beschikbaar.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ja, is dezelfde. Maar ben toen met de schijf helemaal naar utrecht gegaan, en die hebben hem voor ok getest. Als mijn ogen beter open zijn, zal ik proberen of de test (die toen niet werkte) het nu wel doet.

Format Arie

De powermax diagnase haalt (wederom) niets uit.
Heb de 90 seconden en advanced methode gedaan, en geeft failure. (en ergens errorcode R03)
Heb Paradigit gemaild,daar komt de compu vandaan,  dus wacht ik dat maar eerst af.

Format Arie

Krijg dit antwoord van Paradigit:
Geachte heer Bakker,



U kunt hier het beste een keer mee langskomen, want blijkbaar is uw hardeschijf gedeeltelijk beschadigd.

De b'tjes zijn zogenaamde BAD Sectors, beschadigd dus.

Hiervoor kunt u langskomen wanneer u wilt, daarvoor hoeft u geen afspraak te maken.


Hoezo? kan er iets door ze aan bad sectors gedaan worden??

Han

Yep een nieuwe harddisk.
Die had ParaDigit je toen al moeten geven  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Vandaag mail gehad. Hd was zoals verwacht dus, kapot, en is vervangen. volgende week haal ik hem weer op.