harddisk- partitieprobleem.

Gestart door Format Arie, 04 maart 2005, 16:38:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Nadat kort geleden al onderwerp HD aan de orde is geweest, en tot de conclusie gekomen werd dat de Hdisk van kennis overleden was, dus nu een nieuwe hd in de computer gezet. Geeft dus meteen problemen.
Gaf dus totaal iets meer dan 20 Gb aan terwijl het een 40 gb disk is. Heb toch maar gewoon c geformateerd, en W2000 erop geinstalleerd. Na de installatie blijkt dat  er dus partities op staan C en F. Snap er niks van want was nieuwe (verzegelde) harddisk. Ik heb daarna zoveel gedaan, dat ik het zelf allemaal niet meer weet wat. Op het laatst heb ik partition magic geinstalleerd, en daar zag ik een 12 Gb Unlocated, naast C en F. Na wat geklooi heb ik het zover dat ik nu C: 1000,4  Mb Primary heb en F 22246Mb Logical heb, en niets meer Unlocated.Dus zit nu op 32 Gb. Mis dus nog 8. Verder heb ik voor iets er op te gaan installeren, gepoogd F ook te Formateren, maar die herkend hij daar niet.
Weet iemand hoe nu verder?

Zandman

Ondersteund de bios van dit systeem schijven groter dan 32 gig arie ?
Welke indeling heb je gebruikt voor die harde schijf ntfs of fat32?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Oeps, dat eerste weet ik (nog) niet, en op vraag 2, Fat 32. Maar maar even wachten met verder zoeken. Heb effe de schijf naar broerlief gebracht die er naar gaat kijken. Maandag of zo. Dus graag topic nog even open laten. :goed

Han

Was dat van de vraag van de "dode harddisk" waarbij ik dit geantwoord had?  ;)
CiteerVeruit het simpelste is : Kast onder de arm...naar de PC winkel... zeg daar dat je de grootste schijf wil hebben die erin kan.
Dan leg je het oude moederbord / oud bios probleem bij hun neer   
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Is dezelfde computer Han, maar nu dus met een nieuwe harddisk.
Hij heeft hem niet weggebracht, maar komt nu met alleen nieuwe HD aan.
Voorlopig weet ik alleen nog dat het een 550 Mhz kast is.

Han

Tja de processorsnelheid zegt in dit geval niets. Je moet weten welk moederbord hij heeft en welke BIOS versie.
Ik had een 200gb Harddisk en die werd niet herkend in m'n "PentiumIII 1ghz" en wél herkend in m'n "PentiumII 550 Mhz".
Dat lijkt de omgekeerde wereld maar het ligt er maar net aan, wat voor moederbord /BIOS versie erin zit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Dat probeer ik wel te lezen Han onder hardware, als er de volgende week de HD door me terug gezet wordt.
Kan het in de open kast niet vinden.