Map niet bereikbaar

Gestart door Stofke, 04 juni 2005, 14:41:46

Vorige topic - Volgende topic

Stofke

Heb hier een pc binnengekregen waar niets van beeld meer uit te krijgen is, alles draait maar geen beeld. Heb nieuwe voeding gestoken, hd, ram, ata kabels, batterij, pci graka, niets helpt dus wss is het mobo ergens kapot. Ik heb nu die harde schijf aan mijn pc gekoppeld en bij opstart herkend hij deze zonder probleem. De persoon in kwestie zou nu graag nog bepaalde dingen van zijn pc bewaren maar ik geraak niet in een bepaalde map. Zijn document and settings zijn onderverdeeld in "all users", "gast" en "zijn naam", in die laatste map zit al zijn muziek en foto's maar als ik die map aanklik krijg ik melding dat de map niet toegankelijk is, dat de toegang geweigerd is, waarschijnlijk is dit omdat er bij zijn opstart van zijn windowsxp een paswoord gevraagd wordt, dacht ik. Ik heb dan even die harde schijf als 1ste boot gezet en ik krijg inderdaad zijn opstartscherm met paswoord te zien maar daar werkt mijn muis en toetsenbord niet dus op die manier geraak ik ook niet aan die map. Wie weet op welke manier ik nog aan die bepaalde map geraak.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

bjo

probeer eens rechts te klikken opdat bestand en dan eigenschappen als het goed is zie je daar ook een map delen daar moet je ff lezen of je het ook delen kunt over medegebruikers
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Waarschijnlijk is de betreffende PC met het NTFS geinstalleerd geweest. Dat betekent dus dat de rechten die op deze map staan ervoor zorgen dan jij er nu niet inkunt.
Als je met je rechtermuisknop op de map klikt dan kun je op het tabblad beveiliging ervoor zorgen dat je de rechten overneemt. Als dat gedaan is, dan heb je alle rechten voor kopieren en dergelijke.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

heb het kunnen oplossen maar rechtsklikken en eigenschappen-beveiliging
lukt inderdaad maar enkel als je opstart in veilige modus, anders zie je die
beveiliging niet staan.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Dat hebben we dan ook weer geleerd hiervan  :)

Fijn dat het opgelost is Stofke  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!