Need for speed

Gestart door jeanette1970, 23 september 2005, 08:19:21

Vorige topic - Volgende topic

jeanette1970

Hoi, ff een vraagje, m'n zoon heeft Need for speed gekocht maar kan op zijn pc het spel niet spelen, installeren gaat ok, maar zodra het spel opgestart is springt hij op een zwart scherm, en daarna terug op het bureaublad. Pc is een amd athlon 1400, met een 64mb nvidia videokaart. Laatste drivers voor deze zijn geinstalleerd. Pc draait onder xp.

Bugs

Welke versie van Need voor speed is het, en wat zijn de minimum en aanbevolen systeemeisen voor dit spel? (staat op de verpakking)
Groetjes van Bugs

jeanette1970

Need for speed underground 2

minimale systeemeisen:
--------------------------------
windows 98/2000/me/xp
proc 933 mhz
geheugen 256 mb ram
hd 2.0 gb
cd/dvd speler 8x
graf. krt 32mb direct 3d
geluids krt. directx 9.0c compatibel
durectx versie 9.0c

Black Panther

ik denk dat er bij mijn weten hier 2 opties mogelijk zijn:

Ik denk dat je beeldscherm de resolutie waar het spel standaard op staat niet aan kan

of

je hebt een illigale versie, en je hebt er nog geen no cd crack overheen gegooid zie:
deze site
(als dit zo is zou ik dit onderwerp maar afsluiten want illigale software wordt hier niet zo gewaardeerd ;) )
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

jeanette1970

Op welke resolutie zou hij moeten staan dan? Staat nu op 1024x768
En het is een origineel spel  ;)

Han

Heb je al gekeken op de site van de fabrikant in de FAQ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Ja, maar het enige wat ik gevonden heb in een forum is dat je 'm via autorun gewoon een stuk of tig keer moet opstarten en dan zou het spel het ineens doen :pissig

Han

En, heb je dat geprobeerd dan? Misschien zit er wel een bug in het spel??

jeanette1970

Er was toch nog een upgrade voor de videokaart, dus ff geinstalleerd, spel startte op, ik helemaal happy....tenminste, dat dacht ik....het spel sluit gewoon weer af :huh

Han

Terug ermee dan, naar de winkel waar je het aangeschaft hebt.

jeanette1970

Maar het spel doet het op mijn eigen pc wel....

Bugs

Ik ben bang dat dit op afstand, dus via een forum, heel moeilijk te verhelpen zal zijn Jeanette.
Het kan namelijk zoveel oorzaken hebben, en het is ondoenlijk die allemaal één voor één te gaan elimineren.
Het kan variëren van een beeldschermkaart die niet helemaal goed werkt tot geheugenbankjes waar wat mee mis kan zijn. Plus nog een aantal andere oorzaken.
Misschien is het verstandig om iemand in je directe omgeving met kennis van zaken er naar te laten kijken, of anders de pc naar naar de winkel te brengen en daar het het probleem voor te leggen.
Groetjes van Bugs

jeanette1970

Ok ga ik doen, bedankt  :)

Bugs

Laat het ons nog even weten hoe het afloopt! :)
Groetjes van Bugs

Eroxnox

ik vroeg me af of er al wat bekend was over dit probleem...
zelf heb ik dit probleem gehad met mijn vorige videokaart...dit was namelijk een bekende bug in het spel met ATI kaarten en deze werden met een update
patch verholpen....jij hebt een nvidea kaart dus vind ik het raar dat het spel dit bij jou ook doet je zou dus kunnen proberen om die patch even optezoek en dan een kijken
wat het spel doet...voor de rest zou ik het ook niet weten...de update patches kun je gewoon downen bij EA
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

jeanette1970

Ik ben er nog steeds mee bezig, ook nog extra geheugen geplaatst, en ook een patch gdl, maar nee.....helaas.

Edit Bugs: Het is inmiddels 13 november 2005.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.