Laptop start op met "compaq hulp programma"

Gestart door patrick2, 08 oktober 2005, 14:15:15

Vorige topic - Volgende topic

patrick2

hallo

ik heb een probleem met mijn computer. ik heb een compaq armada 1750. Deze computer is nu ongeveer 3 jaar oud. vorig jaar is de computer geformateerd en is er windows xp opgezet. nu heb ik een probleem want me computer doet het niet meer. alsik mijn computer opstart start die niet gewoon in windows op maar in compaq hulp programma. ik kan er niets mee. mijn computer doet het voor de rest nog goed alleen hij start niet meer op. weet iemand misschien hoe ik heb weer aan de praat kan krijgen. of kan formateren???

alvast bedankt Patrick

Edit Han: Topictitel veranderd

Han

Geef eens wat meer informatie :
- Wat voor PC is het....is een Compaq Armada 1750 niet een laptop?
  Als het de laptop is die ik in gedachten heb dan zijn die al ouder dan 3 jaar
- Wat heb je gedaan vlak voordat dit probleem ontstond
- Welk besturingssysteem zit erop. (Als dat XP is fat32 of NTFS)
- Wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen
- Heb je backups van je data
- Wat houd dat "compaq hulp programma" in
- Heb je al contact gehad met Compaq/HP erover of daar in de FAQ gekeken

Kortom. Zonder info kunnen we er niets over zeggen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

patrick2

1. het is inderdaat een laptop. maar ik heb hem nu 3 jaar.
2. ik had die computer daarvoor opgestart. en uitgedaan en daarna deed hij het niet meer.
3 xp profesional en ik geloof fat32
4. ik heb er nog niets aan gedaan want ik wil het eerst zelf probere optelossen
5 nee ik heb geen backups
6. dat is een programma dat opstart voordat hij windows opstart. met dat programma kan je allemaal instellingen veranderen. maar als ik dat op hulp programma afsluiten druk dan start hij hem weer opnieuw op. en ik kan nu niet gewoon meer in windows komen. F8 werkt niet, dat heb ik al geprobeert, del lukt niet.
7. nee ik heb nog geen contact maar ik ga het nu wel contact zoeken met compaq dfat vind ik wel een slim idee

Han

De hulpprogramma's van Compaq staan meestal op een aparte partitie, dus die starten bijna altijd wel.
Check even of je pc nog op wil starten van een bootdiskette / bootable cd.
Als ie dat nog kan, kom je dan nog op de c-partitie?

Wat zijn de huidige specificaties van je armada. Een originele armada 1750 kon geen XP draaien.
Die had voor zover ik weet slechts 64Mb RAM en een harddiskje van 6gb en draaide win98SE.
Daar zaten trouwens ook recovery-cd's bij. Die konden het systeem terugzetten naar de staat
waarop ie was toen ie nieuw was. Heb je die CD's.

Als je Compaq belt dan willen ze bovenstaande punten zeker weten. Compaq is overigens in de tijd
overgenomen door HP dus je moet op hun site gaan zoeken.
Hier kan je beginnen met zoeken -> Ondersteuning en probleemoplossing voor alle types Compaq Armada 1750

Wat de afwezigheid van Backups betreft... tja niet slim maar niets aan te doen.
Ik hoop dat het geen onoverkomelijke data is.

patrick2

ok bedankt

de computer heeft een harddisk van 4 gb en 256 mb intern geheugen

Han

Hoe draai je XP dan daarop?  Schone XP-installatie met aller erop en eraan is 1,6Gb.
Dan blijft er verdomd weinig ruimte over voor programma's en data...., toch?

Op de site van compaq hebben ze ook een forum. Misschien kan je daar ook je vraag stellen?
Wees wel wat uitgebreider met je info anders kunnen ze er daar niets mee.
Hier moet je zijn voor dat forum

patrick2

ik weet het niet. mijn buurman heeft xp er op gezet. het is een pentium II en hij deed het supper goed. hij had inderdaat niet egt veel ruimte maar hij deed het wel

Han

Ik denk (maar da's mijn mening) dat je veel beter Win98 op deze PC kunt blijven draaien.
Deze laptop is met de huidige specificaties echt niet geschikt voor XP. Je kunt wel met je tijd mee
willen gaan maar dan moet de hardware wel geschikt zijn.
Met Win98 heb je meer ruimte voor programma's en je kunt de recovery-cd's gebruiken als dat nodig is.
Waarschijnlijk geeft de helpdesk van Compaq/HP je datzelfde advies.
Heb je geen recovery-cd's dan kan je die kopen. Vraag daar dan meteen om.

patrick2

en als ik die recovery-cd koop. is dat dan een speciale voor windows xp of voor een merk computer?

Bugs

Dat is de recovery-cd die je pc terugbrengt in de staat zoals hij uit de doos kwam. Dat is merk en zelfs typegebonden. Dus ga je terug naar W98.
Groetjes van Bugs

Han

patrick2

die recovery-cd is haast niet meer te verkrijgen en nou heb ik een tip gehad van een vriend om de cd van windows xp er in te doen dat hij misschien de cd pakt en dat hij dan weer opnieuw kan instaleren. als dat niet lukt dan ga ik denk ik deze computer verkopen aan een expert die hem dan wer kan maken. of ik breng de computer naar een expert die hem misschien nog kan maken

Han

Wat zei de helpdesk van Compaq dan over het opstarten in het Compaq hulpprogramma?
Deze laptop is niet geschikt voor XP, daar hebben we het al eerder over gehad.
Met zijn specificaties krijg je er zo goed als niks voor bij verkoop.

patrick2

inderdaat de helpdesk zij dat het eigenlijk niet mogelijk was en dat zij er niets aan konden doen.

en ik denk het ook niet

Han

Zal ik voor je informeren op m'n werk of we die compaq armada 1750 recoveryset nog hebben of zeg je "mwa...laat maar"?
Indertijd hadden we er stapels van in de kast liggen omdat alle mensen met een laptop dat type of een nieuwer type hadden. Misschien ligt er nog een setje hier of daar?

Edit Bugs: Het is inmiddels 03 januari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.