opnieuw installeren met recovery

Gestart door Onliner, 19 november 2005, 13:11:39

Vorige topic - Volgende topic

Onliner

Toen ik mijn computer kocht was deze al voorbereid en de programma's stonden er al op geinstalleerd.
Er kon een recovery opgedraaid worden alle mappen en de retten stonden op D: en E:
Nu ik net Windowsxp er opnieuw gezet heb wil ik toch de computer in oude stand hebben want ik denk dat er ook geclockt was.
Nu ik de mappen goed heb gezet zo als zij stonden wil ik een recovery doen.(de mappen stonden in een andere map met nietaankomen als naam erop)

Hoe kan ik een recovery doen met een goed draaiende windowssystem.

Han

Tja geen idee. Elke recoveryprocedure werkt weer anders. Check de bijgeleverde instructie ervoor. Werkt die niet of heb je die niet meer, neem dan contact op met de helpdesk van het bedrijf waar de PC vandaan komt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Ik heb het al Han, ik wist dat ik opnieuw moest opstarten en deed dat ook maar de computer moet eerst helemaal uit zijn, en dan opnieuw opstarten.
Dan begin je weer met een  1,    2 tje  1 de computer 2 opstarten van cd en verder.

Maar de recovery liep steeds vast dus toch een nieuwe xp er op gezet.
De sp 1 die hier bij zit is denkelijk ook niet gepleegd .
Is dit te bekijken.
  :cool :'(:cool

Han

Bugs

Je hebt Xp nu wel werkend begrijp ik, maar zonder SP1?
Gewoon SP2 downloaden, daar zit alles van SP1 ook in.
Groetjes van Bugs

Onliner

Han  ik bedoelde kan je op windows zien dat je sp1 gedownload hebt.

Buggs de sp2 durf ik niet meer, maar toch gedaan en na het indrukken van de update kreeg ik een foutbericht 
kan    update.inf""  file niet vinden.

Han

Als je kijkt bij "configuratiescherm - systeem (tabblad algemeen)" dan zie je welke versie van windows je hebt.
Daar staat ook bij of er Servicepack 1 of 2 geinstalleerd is. Staat daar geen servicepack bij dan is het de kale windows.
Bij mij is Servicepack 2 geinstalleerd. Zie plaatje hieronder :

Wat je SP2 installatie betreft...., heb je de originele SP2 update-cd van Microsoft?

Onliner

Nee Han ik had deze  update op de computer staan.
Die Cd heb ik wel gehad maar is weggeraakt.

Nu heb ik net geleden de sp2 update binnengehaald. :knuppel

het verhaal. :D Na de update op automatisch gezet en deze geactifeerd te hebben.
Heeft de update 16 keer een update achter elkaar op mijn computer gezet.
Na het opstarten gewacht tot deze klaar waren
Weer gestart en  weer op de  updatepict  in de taakbalk gedrukt,
Ja toe kreeg ik de melding nog 1 update dat was dan "sp2"  die staat nu ook te pronken op eigenschappen van "Deze computer"
Net zo als bij jou. :uno

Nu Staat alles er op ook SP2   :shades
Zonde van de Data die ik kwijt ben na de vastloper, ( maar het ruimt wel heerlijk op hoorde ik de computer zeggen).
Wat had ik er een troep er op.
Maar wat zonde dat ik dat kwijt ben , :'( maar aan de andere kant ben ik door die troep, niet aan een recovery gekomen.
Ik zal de data eens allemaal sorteren op de andere stations.
En kijken hoe de data voor een recovery moet staan. :cool

Bedankt  pcnavicator :verliefd3

Han

Top dat het gelukt is Onliner. Het is altijd een heel gedoe opnieuw installeren. :)

Eerdaags moet mijn PC er ook eens aan geloven. Er zijn geen grote dingen mis. Meer wat kleine ergernisjes die uiteindelijk alleen met een herinstall goed opgelost kunnen worden.

Ik sluit het topic hiermee af.