Driver moederbord

Gestart door HenkFrance, 13 december 2005, 23:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HenkFrance

Hallo allemaal,
Mijn PC geeft geen geluid meer. Analyse via apparaatbeheer geeft aan dat er geen geluidskaart inzit. Nu is het een moederbord AD70-SC en die heeft geluid onboard. Ik denk dus dat er iets aan de software ontbreekt. Ik heb geprobeerd om de geschikte driver voor dit moederbord te vinden maar het is me nog niet gelukt. Heeft iemand dit ook wl eens bij de hand gehad en kunnen oplossen.
Let wel: ik zit hier op het Franse platteland met een modemverbinding, ADSL kan niet hier, en downloaden duurt een eeuwigheid, minder dan 900 BPS.
Dank voor reacties.

Han

Hoi Henk, welkom op PCN.  :)

Ik ben aan het zoeken gegaan en kwam uit op deze site. Zij hebben de AD70-SC geleverd en dan verwacht je daar ook de driver. Nou niks hoor. Er staat wel dat het geluid een "AC`97 Audio codec" betreft. Gooi ik dat in google met zoekopdracht "AC`97 Audio codec" driver, dan komen er toch een paar pagina's tevoorschijn met geschikte drivers erop. Je zal er daar wat van moeten proberen om de juiste te vinden. Je downloadprobleem moet ik dan wat ons betreft buiten beschouwing laten. Wij kunnen je alleen de goede richting uitsturen.

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de fabrikant. Misschien kunnen ze je de driver-cd nasturen die bij dit mobo hoort.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

HenkFrance

Erg bedankt Han. Problemen zijn opgelost.

Han

Fijn Henk, dan sluit ik dit topic af. :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!