memory test tijdens boot

Gestart door Gert, 17 augustus 2006, 15:16:54

Vorige topic - Volgende topic

Gert

De pc test ineens het geheugen tijdens de boot. Dit proces ging altijd in een oogwenk maar duurt nu minstens 5 minuten. Daarna start de pc normaal op. Heb een Ghost image van enkele dagen terug gezet maar ook dit lost niets op.
Nu kan ik wel direct nieuw geheugen halen maar is dit de oplossing? Kan het ook een hardware conflict zijn, waar ik trouwens geen meldingen van heb in apparaatbeheer.
Misschien een instelling in het bios?

Han

In het BIOS kan je alleen aan/uit zetten of het geheugen gechecked wordt tijdens de post. Als dat uitstond en nu ineens gaat ie wel tellen en het booten duurt extreem lang dan duidt dat inderdaad op een probleem. Een hardware conflict kan het bijna niet zijn, of heb je er neiuwe hardware ingezet waarna dit probleem ontstond?

- Memtest al gedraaid?
- Wat voor piepjes hoor je tijdens het booten. (kort, lang, hoeveel)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Memtest gaf geen error. Wel had ik vanmorgen een vastloper (bevroren beeld) en heb een koude reset moeten geven. Daarna begon de ellende. Ik heb gisteren wel een externe dvd brander erbij gezet, maar die werkt gewoon naar behoren. Heb natuurlijk wel geprobeerd zonder de nieuwe hardware maar dat maakt geen verschil.
Krijg de laatste tijd wel eens melding van een schrijffout naar geheugen, hierin een hoop cijfers en letters.
Piepjes hoor ik nooit, nu ook niet.

Han ik kan die optie nergens in het bios vinden  :cool

Han

Nu ff geen tijd om de optie voor je te zoeken Gert. We zitten midden in de verhuizing. Ik ben maar af en toe even online. Kasten moeten leeg want die gaan morgen naar de nieuwe flat. Misschien heb ik vanavond even tijd ervoor.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Het is opgelost,ik was bijzonder  :D en kon me niet langer inhouden
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=259473

Bugs

Fijn dat het is opgelost, Gert.
We sluiten dit af.  :slotje
Groetjes van Bugs