slaapstand snelkoppeling aanmaken

Gestart door habasoft, 01 oktober 2006, 13:01:30

Vorige topic - Volgende topic

habasoft

Hallo   Ik heb in mijn papieren archief gezocht naar een icoontje voor het direct in slaapstand zetten van mijn pc, maar wat ik toendertijd heb opgeschreven klopt volgens mij niet meer. in mijn computer agenda stond
c:\windows\system32\rundll32.exe powrprof.dll,setsuspendstate hibernate  zij het niet dat ik nu de foutmelding krijg dat er een fout is opgetreden in powrprof.dll  en dat < setsuspendstate > ontbreekt.
Weten jullie raad.
vr gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ik ben even met google gaan zoeken voor je met zoekopdracht snelkoppeling slaapstand.
Volgens deze pagina op seniorenweb moet dit in je snelkoppeling staan:
%windir%System32rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

Indien je via een snelkoppeling de slaapstand wil starten, in plaats van via Start > Afsluiten > Slaapstand, dan kan je dit als volgt doen:

Neem een bestaande snelkoppeling en kopieer die. Klik dan met je rechtermuisknop erop en klik op Eigenschappen.
Vervolgens vervang je alles wat achter "Doel:" staat en plaatst er dit:
En druk op OK.

Let Op :
Bij sommigen werkt het alleen als ze inderstaande bij "doel" zetten:
c:windowsSystem32rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo, enkelen geprobeert, zie onderstaand
c:windowsSystem32rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
c:\windows\system32rundll32.exe powrproff.dll,setsuspendstate
c:\windir\System32rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
De meesten geven de melding:
De naam %windir%system32rundll32.exe, die in het vak Doel is opgegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandnaam en pad juist zijn.
Ik heb nu ook via google gezocht maar het meeste komt toch op onderstaand uit. Ik ga verder met zoeken, maar nieuwe reakties zijn welkom.
vr gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

In welke map heb jij je windows staan. Is dat C:\windows of staat je windows op een andere partitie?
De vermelding %windir% kiest normaal het standaard pad wat ingesteld is voor de windows directory op de betreffende PC.

Probeer eens:
C:\windows\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

of

%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

habasoft

gevonden :uno Han. :uno
bovenste url gebruikt.   Ik heb windows in de c map staan. Wat ik dus nog niet geprobeerd had is het streepje tussen system32 en rundll32.exe .  Heeft deze slash nog een bepaalde betekenis?
Maar hoe dan ook, Ik ben weer tevreden.
Bedankt.
vr gr Hans

Han

Tof  :)

Die slash geeft de scheiding aan tussen directories.
* System32 is een subdirectory die in de directory windows staat
* rundll32.exe is een bestand wat in de subdirectory System32 staat
* powrprof.dll,SetSuspendState zijn bestanden die door rundll32.exe gestart worden

Achter de directories komt wél een slash en achter de bestanden niet.
Dan kom je uit op :

C:\windows\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

habasoft

Han.   Bedankt voor het antwoord.  ik ben weer helemaal op de hoogte. :goed
Van mij deze topic gesloten worden. en hoop dat anderen ook van dit antwoord gebruik kunnen maken.
vr gr Hans.