nieuwe accounts starten op met standaardprofiel

Gestart door Kaat, 02 oktober 2006, 13:00:29

Vorige topic - Volgende topic

Kaat

Een paar dagen geleden wilde mijn dochter zich aanmelden op de laptop en kreeg de volgende melding:

"Windows kan het gebruikersprofiel niet laden, maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem.
Detail: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

In dat standaardprofiel kan je dus niks aan het bureaublad veranderen. Zelfs de taakbalk is vergrendeld.
Ik heb haar account verwijderd (na een backup van haar bestanden) en een nieuwe aangemaakt.
Maar ik krijg dezelfde melding.
Als ik in Documents en Settings ga kijken heeft die nieuwe account geen map "Mijn documenten" en "Mijn afbeeldingen".

Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
- Schijfcontrole: alles was ok
- Schijfopruiming
- Defragmentatie
- Virusscan

Uiteindelijk in veilige modus gestart.
Ik wil de Administator aanmelden en ik krijg warempel dezelfde melding!!
Administrator wordt opgestart met standaardprofiel.

De enige account die (tot nu toe) naar behoren werkt is de mijne.

Ik ben ook al op de site van microsoft zelf gaan kijken, maar ik vind er niet direct een gelijkaardig probleem.
Ben ondertussen al sufgesurfd en -gelezen.
En ik sta ook niet dadelijk te springen om Windows opnieuw te installeren :(
Maarja als het moet, moet het hè.

Hopelijk weet iemand raad?

Han

Heb je met je foutmelding al via google gezocht naar een oplossing? Daar staan tig zoekresultaten op, met uitleg.

Er is kennelijk wat in windows beschadigd geraakt waardoor je je profielen niet meer kunt starten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kaat

Bedankt voor je reactie.
Ik ben gaan kijken op de je link.
Maar eerlijk gezegd, ben ik echt sufgelezen  :-[
Ik las daar dat iemand WIndows gewoon opnieuw heeft geïnstalleerd, en het probleem was opgelost.
Daar zit ik nu niet echt om te springen.
Maar ik vrees dat er niks anders zal opzitten.... ben het beu!

Enig idee wat het beste is?
Een 'clean Install' of 'over intstalleren'?

Ik zie er tegenop om een clean install te doen omdat ik dan de rest ook allemaal opnieuw moet installeren.
En Windows over de bestaande zetten heb ik nog nooit gedaan.

Han

Oplossing 1: Systeemherstel al geprobeerd?

Oplossing 2  (gevonden via google) :
Ik had hetzelfde probleem en heb na een tijd zoeken een oplossing gevonden.

Het bestand C:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat is beschadigd; bij mij was deze 256KB file gevuld met alleen maar '00'.

Ik heb een nieuwe user aangemaakt en alleen die file ("UsrClass.dat") van de nieuwe user naar de niet werkende user gekopieerd. Windows kan nu het profiel weer laden en je hele omgeving etc. blijft zoals het was.

Kaat

Oplossing 1 heb ik gisteren geprobeerd.
Ben teruggegaan tot een maand geleden.... niks

Oplossing 2 lukt niet.
Als ik het bestand wil kopieren en bij de andere user wil zetten zegt ie: Toegang geweigerd.

Grrrr, ik word nog dol  :o

Ik vrees dat ik Windows opnieuw zal moeten installeren.... (bweikes) :'( :'(

Han

Lees verder nog rond op de google links.
Vind je daar niks meer, dan houd het op hé.

Kaat

Mijn laptop is vervloekt geloof ik.
Ik had besloten om te proberen Windows te herstellen.
Maar halverwege valt de laptop uit :-\
Gisteren wilde ik dan proberen om mijn Windows over de bestaande te zetten.
Zelfde scenario.... laptop valt uit.

Ik ga vandaag nog één keer proberen.
Als het niet lukt moet ik naar de firma bellen vanwaar mijn laptop komt. Grrrr >:(

Maar dat doe ik pas als de PC van mijn dochter weer werkt.
Ojeeee... wat een PC probs hier ;D

Kaat

Pfffffff, hier ben ik weer.
't Is nog steeds niet in orde.

Ik heb dus nogmaals meerdere pogingen gedaan om windows te herinstalleren.
Laptop blijft dus uitvallen.

Ik kreeg de foutmelding:
"Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll

Installeer bovengenoemd bestand opnieuw."

Ben gaan 'googelen' en kwam op een site uit waar je windows errors kan herstellen.
Dat ding heeft mijn computer gescand en heeft meer dan 400 problemen gevonden  :o
(laptop is blijkbaar zwaar ziek  ;))
Maar ik durf niet op de fixknop te klikken........ stel dat alles om zeep is???????
Kent iemand dat programma?
Het heet PC MightyMax Diagnoses. Je kon het gratis downloaden.

Ik krijg nog horens van mijn laptop :-[

Han

Die sites om errors te herstellen moet je niet op ingaan. Die proberen je alleen maar ongerust te maken om je dan daarna voor een programma te laten betalen, die al die vreselijke fouten helemaal voor je in orde gaat maken. Jaja... meestal helpt zo'n programma je van de regen in de drup.

De oplossing voor die missende hal.dll staat ook hier op PCN in dit topic;)

Wat te doen wanneer "HAL.dll" vermist wordt:

Kreeg u ooit de foutmelding "HAL.DLL is missing or corrupt"?
HAL is de Hardware Abstraction Layer; het besturingselement dat communiceert met de hardware. Wanneer dit bestand daadwerkelijk ontbreekt of beschadigd is kunt u niet opstarten in Windows XP. Het komt echter ook voor dat een onjuiste configuratie van BOOT.INI ( het bestand dat Windows vertelt waar het benodigde bestanden kan vinden) de oorzaak is. Krijgt u dus ooit deze foutmelding probeer dan eerst deze procedure vóór u besluit Windows XP opnieuw te installeren.

* Start op met de Windows XP installatie cd-rom ( mogelijk moet u in de BIOS eerst de bootvolgorde wijzigen )
* Druk op de R-toets wanneer u de optie wordt geboden Windows te repareren.
* Kies het nummer dat uw installatie van windows aangeeft.   
  Heeft u één besturingssysteem dan is dit 1
* Type bootcfg /list, hierdoor ziet u de inhoud van uw boot.ini bestand
* Om te repareren typt u bootcfg /rebuild
* Hierna typt u exit.

Kaat

Ik heb een oem versie.... ik heb geen optie R
Ik kom in een ander scherm waar ik keuze heb om windows te installeren of te herstellen.
Als ik herstellen kies dan moet ik mijn licentienummer (of hoe heet dat) weer intikken.
Dan begint hij bestanden te kopieren, even later start hij opnieuw op, dan kom ik in een zwart scherm waar ik keuze heb om windows xp op te starten of setup te starten.
Ik kies dan voor setup starten.... als ik geluk heb gaat hij verder, maar meestal valt de laptop dan uit.
Als ik opnieuw opstart krijg ik weer het zwart scherm met windows xp opstarten of setup.
Ik kies dus voor setup en dan krijg ik die foutmelding.
pffff

Vandaar dat ik wilde weten of iemand ervaring heeft met zo'n programmaatjes die windows errors kunnen herstellen.

Han

Zoals ik al zei.....................
Die sites om errors te herstellen moet je niet op ingaan. Die proberen je alleen maar ongerust te maken om je dan daarna voor een programma te laten betalen, die al die vreselijke fouten helemaal voor je in orde gaat maken. Jaja... meestal helpt zo'n programma je van de regen in de drup.

De optie "R" staat voor Repair. Die optie heeft elke winxp versie.

Je laptop heeft waarschijnlijk toch ook een hardwareprobleem als hij tijdens het installeren steeds zomaar ineens opstart. Via een forum kunnen we daar weinig mee. Ik denk dat je 'm beter naar een reparateur kunt brengen. Ten eerste hebben die apparatuur om de hardware te testen en ten tweede kunnen zij zien wat er precies misgaat als je XP opnieuw gaat installeren.

Kaat

Ja, ik vrees dat er niks anders zal opzitten  :-\
Toch bedankt iedereen voor de moeite :) :)