Inschakelen van JavaScript.

Gestart door Keizer, 13 oktober 2006, 14:37:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Keizer

Bij het bezoeken van enkele sites krijg ik de melding (in het Engels) dat ik ofwel met een oude versie van Flash Player aan de slag ben of dat JavaSript staat uitgeschakeld.
Daardoor kan ik sommige delen van de site (bv. filmpje op Youtube.com) niet bekijken.
De allernieuwste versie van Flash Player heb ik gedownload en ik krijg de melding dat deze succesvol is geïnstalleerd. Bij de Internetopties staat onder het tabblad 'Beveiliging' bij Java 'minimale beveiliging' aangevinkt.

Hoe kan ik toch de bewegende krijgen?
Wie biedt hulp?

Met vooruitsnellende dank, groet, gedachten en een glimlach
Kees Keizer.

Han

Welke java heb je geinstalleerd op je PC?
Microsoft Java Virtual Machine of Sun Java
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Dag Han,

Dit vind ik op mijn PC:

Omschrijving - Uw omgeving:

Java Runtime-leverancier: Sun Microsystems Inc.
Java Runtime-versie 1.5.0_08

Helpt dit wat verder?

Groet en dank voor respons,
Kees Keizer.

Han

Ja, dat helpt zeker verder. Je draait de java van Sun Microsystems.
Als ik zo je foutmelding "JavaSript staat uitgeschakeld" beredeneer kom ik op 3 mogelijke oplossingen uit.

1. Je draait misschien software die java-applicaties blokt
Sinds wanneer heb je dit probleem. Na installatie of de-installatie van hardware en/of software?
Het je software draaien die beschermt tegen "schadelijke pagina's op internet?
Software van symantec is hier berucht om.

2. Er is wat beschadigd geraakt in de java software:
Als je op een site komt waar java gebruikt wordt dan hoor je in je systray een icoontje van sun-java te zien. Dat icoontje ziet eruit als als een kop en schoteltje.
Misschien is het een idee om je sun-java te verwijderen via configuratiescherm/software en daarna opnieuw te downloadenen te installeren.

3. Systeemherstel bied misschien uitkomst.
Als dit een recent probleem is, probeer dan eens wat terug in de tijd te gaan m.b.v. systeemherstel.
Misschien bied dat een oplossing
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Dag Han,

Jij draagt drie oplossingen aan. Enige kanttekeningen bij deze wijze woorden:

Sinds wanneer ik het probleem heb kan ik niet juist duiden. Eigenlijk bij toeval ontdekt. Toen recentelijk in de media berichten verschenen over de overname van Youtube door Google, wilde ik eens op Youtube.com kijken. Dat had ik nog nooit gedaan. Toen kreeg ik voor het eerst de melding van het probleem. Later bleek dat ook op een andere site. (Per abuis tikte ik ook www.youtube.NL in; niet correct uiteraard. Dan kom ik dan op een site waarop ik de filmpjes wel gewoon kan bekijken).

Systeemherstellen naar een punt van enige tijd terug; daar heb ik weinig trek in. De afgelopen weken heb ik veel ge-update en nieuwe programma's en bladwijzers toegevoegd. Al deze veranderingen cq. toevoegingen gaan dan weer verloren.

De oude Sun Java is verwijderd en de nieuwste versie is nu geïnstalleerd. Probleem blijft!
Rest tenslotte de eventuele software-matige blokkering.
Ik surf onder de normale Windows-bescherming. Daarnaast draait Spyware Terminator en AVG (o.a. Resident Shield).

Zie je nog lichtpuntjes Han?

Met afwachtende groet, digitale gedachten en een glimlach,
Kees Keizer.

Han

Dan lijkt het toch iets met de site youtube.com, waar het mis gaat.

Ze hebben daar een troubleshoot-pagina. Misschien helpt die je verder?
http://www.youtube.com/t/help_troubleshoot

Ik kan nu even niet met je meekijken voor een oplossing, want we krijgen zometeen vrienden op bezoek.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Het probleem blijkt hardnekkig en niet gerelateerd aan een bepaalde site.
Steeds weer krijgt de melding (op diverse sites) 'You need to upgrade your Flash Player'.
Dat heb ik al vele malen gedaan zonder het gewenste rerultaat!
Steeds krijg ik de bevestiging dat de Flash Payer succesvol is geïnstalleerd en er draait als bewijs dan een animatie. Op de weigerachtige sites heeft het geen invloed.

Er zit iets mis in mijn software, denk ik. Maar waar en wat?
(Ik gebruik meestal de Avant Browser; soms nog IE. Met beide browsers loop ik tegen het euvel op.)



Han

Het lijkt toch een probleem gerelateerd aan je flash-player ook al lijkt die goed geinstalleerd.

Probeer het volgende eens:
* Open je internet Explorer
* Klik in de menubalk op "Extra" en dan op "Invoegtoepassingen beheren"
 
   
* Kies bij A voor "Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt"
* Selecteer bij B "Shockwave Flash Object" en check of die ingeschakeld staat.
* Klik dan bij C op de knop "ActiveX bijwerken"

De flashplayer wordt dan opnieuw bijgewerkt.
Je draait toch geen applicaties die activeX blokt of beperkt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Dag Han,

Erg sympathiek dat je hieraan nog zoveel aandacht geeft. Daarvoor dank.
Helaas, ik heb de A-B-C-stappen gezet, maar kom niet vooruit of verder zo je wilt.

Welke applicaties zouden blokkerend kunnen werken?

Han

Heb je programma's van symantec draaien?

Als je klikt bij je internet opties en dan het tabblad beveiliging.
* Waar staat dan je internetzone op. Staat die op "normaal"?
* Als je klikt op de knop "aangepast niveau" hoe staan je "activex besturingselementen en
   invoegtoepassingen" dan ingesteld?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Dag Han,

Ik gebruik o.a. CCleaner; volgens mij is dat van Symantec. Weet het niet zeker.
Een aantal opties van de ´ActiveX/besturingselementen en invoegtoepassingen´ stonden uitgeschakeld.
Nadat ik ze allemaal aangevinkt heb op ´Inschakelen´ is er echter niets veranderd.

(Gemarkeerde, niet gemarkeerde, met of zonder handtekening: alles staat nu ingeschakeld.
Als leek ga ik er vanuit dat ze niet allen op ´uitgeschakeld´moeten staan!?)

Groet, Kees.

Han

Ik heb die activeX items zo staan (alles inschakelen is niet veilig):
- Niet gemarkeerd als veilig: Uitgeschakeld
- Gemarkeerde : Ingeschakeld
- ActiveX besturingselementen en invoegtoepassingen uitvoeren: Ingeschakeld
- met handtekening: Vragen
- zonder handtekening: Uitgeschakeld
- Automatisch vragen : Uitgeschakeld

CCleaner is niet van Symantec maar heeft wel invloed op java en activeX.
Zie o.a dit topic op hun forum.
Je zou natuurlijk eens kunnen proberen om CCleaner te verwijderen en dan eens kijken of je nog steeds die melding krijgt.

Heb je nog meer van dit soort programma's draaien?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Dag Han,

De ActiveX-items staan ingesteld zoals jij aangaf.
Ook heb ik alle beveiliging (even) eraf gegooid. Zelfs mijn Avant Browser heb ik verwijderd.
Via IE, dus zonder enige hindernis, bleef ook het probleem. Frappant is wel dat op veel sites de animaties en filmpjes wel goed worden weergegeven, terwijl bij andere (doodgewone) sites, bv. Renault, Senseo, etc. steeds weer een leeg scherm verschijnt met de mededeling dat toch echt minimaal Flash Payer 6 geïnstalleerd moet. Die is aanwezig!
Moeten we dit maar als onoplosbaar afsluiten (het wordt wel steeds irritanter!) of heb jij nog een onverwachte wending in petto?

Met dankbare groet, digitale gedachten en een glimlach,
Kees Keizer.

Han

Ik weet zo snel ook geen mogelijke oplossingen meer.
Misschien heeft iemand anders nog een idee?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Laat ik nou exaxt hetzelfde probleem hebben gehad én een oplossing hebben gevonden die bij mij werkte.
Misschien werkt het bij jou ook dus ik haal het topic nog even omhoog.

Download de flashplayer hiervandaan en installeer die: http://www.softwarepatch.com/internet/flash.html

Daarna werkte het bij mij weer. en zag ik deze melding niet meer:   :uno
Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest flash player.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Keizer

Dag Han,

Geweldige service dat je nu, zoveel later, nog met een mogelijke oplossing komt.
Ik werk zelf met de Avant Browser; daarover ben ik erg tevreden. Recent kwam er een nieuwe versie uit, waarbij werd aangegeven dat mogelijke problemen met Java nu ook waren verholpen.
Dat bleek inderdaad zo te zijn. Alles werkt nu naar behoren.Ook was op dat moment het probleem bij IE verholpen. Hoe dan kan weet ik niet!
Wellicht dat met het installeren van de nieuwe versie automatisch de fabrieksinstellingen zijn gereset.
In ieder geval, oprechte dank voor het meedenken!

Met groet, gedachten en een glimlach,
Kees Keizer
'Waar licht het landschap raakt'

Han

Da's dan een mooie manier om het topic af te sluiten, met 2 oplossingen  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!