upgraden geheugen

Gestart door fredje, 28 mei 2007, 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredje

Hallo, zelf heb ik een pc met 512 DDR ram erin, nu wil ik in mijn computer 1Giga inplaatsen en deze uit mijn computer verplaatsen naar een andere computer, en daar zit 256 mb DDR 184 pin pc 2100 in, kan dit ? beide zijn P4

Han

Je kunt niet zomaar op eigen houtje RAM gaan plaatsen. Je hardware moet er wel geschikt voor zijn.
Plaats je verkeerd RAM dan kan je moederbord zelfs defect raken.

Bij de computer is ooit een moederbord boekje geleverd. Daarin staat vermeld :
welk soort geheugen geschikt is voor je computer.
hoeveel geheugen je kunt plaatsen.
welke module-combinaties er mogelijk zijn.

Heb je geen boekje meer, dan kun je op internet zoeken op jouw type moederbord. Het volstaat om het typenummer als zoekopdracht in te tikken in een zoekmachine. Het typenummer van jouw moederbord staat op de printplaat vermeld. Heb je het type moederbord gevonden op internet, dan staan daar de RAM-specificaties van dat moederbord bij.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

fredje

Bedankt, weet ik ook, maar als het aantal pins gelijk zijn kan er dan nog iets mislopen?

Han

Ja. Het ene geheugenbankje is de andere niet. Niet alles is uitwisselbaar.
Lees de FAQ maar eens op http://www.geheugen.com/faq.asp
Je kunt op geheugen.com ook merk en type moederbord invullen en dan laten zij zien welk geheugen geschikt is.

Hou er rekening me dat patches en bios-upgrades de mogelijkheden van je moederbord kunnen vergroten waardoor geheugen wat eerder niet gebruikt kon worden daarna ineens wel mogelijk is. Info daarover staat bij de info van je moederbord.


Edit Bugs: Het is inmiddels 18 juli 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!