Muvees

Gestart door marijke, 24 juni 2007, 12:36:22

Vorige topic - Volgende topic

marijke

Ik heb met mijn nieuwe camera filmpjes gemaakt en die samengevoegd tot een muvee. Maar hoe kan ik die branden op een dvd? Het kan niet met de bijbehorende software dan moet ik het uitgebreide pakket gaan kopen. Is er geen manier om ze over te zetten zodat ik ze toch kan branden?
A home without a cat is only a house.

Han

Wil je 'm branden op dvd om te bewaren of om op tv te gaan kijken?

Bijna alles is om te zetten naar avi en avi is weer om te zetten naar dvd.
Wat voor een extentie heeft zo'n muvee filmpje?
Bedoel je je filmpje van Jesse?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marijke

Ja Han, ik ben een volkomen leek. Het is het filmpje van Jesse. Ik zou dat graag op dvd willen zetten om het niet kwijt te raken. Ik heb het nu volgens mij in avi via de realplayer, maar hoe kan ik het omzetten om op dvd te branden?

Han

Ik gebruik om van een avi een dvd te maken "WinAvi Videoconverter".

Hier staat uitleg erover hoe je dat doet, van avi naar dvd.

Deze tutorial verteld dat je ook vobsub moet downloaden en installeren. dat is in jou geval niet nodig.
Dat heb je alleen nodig als je een film download en daar losse ondertitels bij hebt. Geef ondertitel en film dezelfde naam (alleen andere extentie) en vobsub zorgt ervoor dat je dan netjes ondertiteling krijgt als je van die avi een dvd maakt met WinAvi.
In jou Jesse-avi zitten geen ondertitels dus hoef je ook geen vobsub te installeren/activeren.

marijke

Ben ermee aan het worstelen. Het lukt nog niet echt, ga volgende weekend er verder mee. Bedankt, want ik wist wel dat ik er een programma voor nodig had maar niet wat. Ik laat je nog weten of het gelukt is.

Han

Marijke liet via PM weten dat ze hier pas over een poosje mee verder kan gaan.
Alle tips blijven welkom. Ik laat het topic nog een maandje open, Marijke.