Muvees

Gestart door marijke, 24 juni 2007, 12:36:22

Vorige topic - Volgende topic

marijke

Ik heb met mijn nieuwe camera filmpjes gemaakt en die samengevoegd tot een muvee. Maar hoe kan ik die branden op een dvd? Het kan niet met de bijbehorende software dan moet ik het uitgebreide pakket gaan kopen. Is er geen manier om ze over te zetten zodat ik ze toch kan branden?
A home without a cat is only a house.

Han

Wil je 'm branden op dvd om te bewaren of om op tv te gaan kijken?

Bijna alles is om te zetten naar avi en avi is weer om te zetten naar dvd.
Wat voor een extentie heeft zo'n muvee filmpje?
Bedoel je je filmpje van Jesse?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marijke

Ja Han, ik ben een volkomen leek. Het is het filmpje van Jesse. Ik zou dat graag op dvd willen zetten om het niet kwijt te raken. Ik heb het nu volgens mij in avi via de realplayer, maar hoe kan ik het omzetten om op dvd te branden?

Han

Ik gebruik om van een avi een dvd te maken "WinAvi Videoconverter".

Hier staat uitleg erover hoe je dat doet, van avi naar dvd.

Deze tutorial verteld dat je ook vobsub moet downloaden en installeren. dat is in jou geval niet nodig.
Dat heb je alleen nodig als je een film download en daar losse ondertitels bij hebt. Geef ondertitel en film dezelfde naam (alleen andere extentie) en vobsub zorgt ervoor dat je dan netjes ondertiteling krijgt als je van die avi een dvd maakt met WinAvi.
In jou Jesse-avi zitten geen ondertitels dus hoef je ook geen vobsub te installeren/activeren.

marijke

Ben ermee aan het worstelen. Het lukt nog niet echt, ga volgende weekend er verder mee. Bedankt, want ik wist wel dat ik er een programma voor nodig had maar niet wat. Ik laat je nog weten of het gelukt is.

Han

Marijke liet via PM weten dat ze hier pas over een poosje mee verder kan gaan.
Alle tips blijven welkom. Ik laat het topic nog een maandje open, Marijke.
Daarna sluit ik 'm tijdelijk en kun je 'm laten heropenen middels een PM aan Bugs of aan mij.  ;)

marijke

Ok Han, als mijn ogen beginnen op te spelen moet ik juist dit soort dingen niet gaan doen. Als ik er mee verder kom zal ik het zeker hier neerzetten.

Han

Je gezondheid is belangrijker, Joh.
Rustig aan  :yessss

marijke

Heb nu via Winaviconverter een filmpje in dvd format kunnen krijgen. Weet nog niet goed welk bestand ik moet branden, dat moet ik dit weekend zien uit te zoeken. Ik heb verschillende dvd's van kantoor meegenomen, kijken welke ik kan gebruiken.

Han

Handleiding voor het branden van een DVD staat hier.

Sleep gewoon alle bestanden die WinAviConverter in de Video_TS map heeft zitten in de Video_TS map van Nero en branden maar. Met de Audio_TS map doe je helemaal niks.

Han

Nog gelukt, Marijke?

Edit Bugs: Het is inmiddels 18 augustus 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.