Forumfout op ons forum

Gestart door Josette, 11 mei 2003, 10:45:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Josette

Hallo Han of iemand anders..........

Wij krijgen deze foutmelding op het forum:
error
Fatal error: Call to undefined function: redirect()
in /www/htdocs/kenneme/pspforum/privmsg.php on line 1082

Kan iemand van jullie ons raad geven?
Wij zouden je dankbaar zijn.

Groetjes,
Josette  ::) ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Zandman

Wannneer krijgen jullie die foutmelding josette en is er iets veranderd aan het forum waarna de foutmelding is ontstaan
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Da's idd zo niet te zeggen.
Wat er nu gebeurt is dat er bij jullie op regel 1082 van het bestand "privmsg.php" een redirectfunctie staat, die niet werkt. Waarom die niet werkt, daar kan ik alleen maar naar raden want dat blijkt niet uit de error-melding die er staat.

De administrator van jullie forum heeft misschien iets veranderd aan de bestanden of aan de rechten op de bestanden? Als de rechten niet goed ingesteld staan kan je ook dit soort fouten krijgen.

PS) Is er van jullie forumsoftware geen forum waar je vragen kan stellen als je er niet uit komt bij technische problemen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hihihi, hier sta ik nu met mijn goed gedrag!
Ik weet niet wat antwoorden.  ::)

Heb hem even een berichtje gedaan!
Is zijn job. ;)

Dus eventjes geduld dames!

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Hoi,

Ik heb niets veranderd het is spontaan ontstaan.

En op zijn antwoord op zijn vraag of er van de software geen forum is kan ik antwoorden dat die er wel is dus ik ga daar maar eens buurten.

Dit tot zover......is van gisterenavond Han, hij weet niet dat jullie vrouwen zijn, hihihi.
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Op zo'n specifiek PHPbb-forum zitten doorgaans experts die binnen no time kunnen zien waar de fout zit, omdat ze de software door en door kennen. PHP files linken door aan elkaar, net als dll fouten in windows. Het is dus moeilijk om een fout op te lossen tenzij je de forumsoftware goed kent.
Euhh foutjes in forumsoftware ontstaan eigenlijk nooit zomaar. Mijn gokje is dat de rechten op de bestanden ergens niet goed staan. Heb je niet de goede rechten voor een bestand tijdens het lezen dan krijg je dus geen toegang tot dat bestand en dat geeft foutmeldingen.

Hopelijk helpen ze jullie verder daar op dat forum. Succes!!

Misschien kan jullie administrator nog iets met de links hieronder?
- PHPbb hulp
- PhpBB hulp Forum
- PHP en MySQL fouten
- PHPbb support Nederland
- Google zoekresultaat op zoekopdracht "PHPbb hulp"


Citaat van: Josette op 13 mei 2003, 05:42:41
Dit tot zover......is van gisterenavond Han, hij weet niet dat jullie vrouwen zijn, hihihi.
Josette
Hehe...., girlpowerrrrr  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik las in een mailtje dat jullie administrator een nieuw forum geinstalleerd heeft en dat de problemen daarmee opgelost zijn.
Drastische maatregel, maar wel effectief  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martin

Hallo allemaal,

Ik heb alleen alles software matig opnieuw geinstalleerd op de bestaande database.
Daarna alleen twee items vervangen in de database waar uiteindelijk toch de fout zat.
Dus alleen de priveberichten zijn verloren maar de rest van het forum draait gewoon door.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de moeite en de tijd.

Martin.

Han

Hi Martin, tof dat het weer voor elkaar is.
Privéberichten kwijt is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Het is veel en veel belangrijker dat je de topics, berichten e.d. van je forum nog hebt  :)
Hopelijk krijg je die fout niet nog een keer. Succes met het forum.

PS) Ziet er tof uit je hondenpagina.com site  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martin

Citaat van: Han op 13 mei 2003, 21:47:36Hi Martin, tof dat het weer voor elkaar is.
Privéberichten kwijt is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Het is veel en veel belangrijker dat je de topics, berichten e.d. van je forum nog hebt  :)
Hopelijk krijg je die fout niet nog een keer. Succes met het forum.

PS) Ziet er tof uit je hondenpagina.com site  ;)


Hoi Han het is inderdaad vervelend dat ik priveberichten ben kwijt geraakt.
Maar in een van de bericht stond ergens de fout en het is niet te doen om ze allemaal na te kijken in een txt document dus toen ik er twee nieuwe neerzette ging het weer als vanouds maar als ik ze terug zette kreeg ik weer een fout melding, maar goed laten we hopen dat het zo blijft draaien.

En bedankt voor je compliment.

Martin.

Han

Okidokie, "problem solved" topic op slot en op   ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!