Pinnacle tv kaart

Gestart door Martijn, 20 maart 2004, 17:31:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn

Nou, dat heb ik weer, ik loop tegen een tv kaart aan van pinnacle, PCTV Rave om precies te zijn, pc open gemaakt, kaart d'r in gestoken, kassie dicht, alles aansluiten, opstarten, de nieuwe kaart word keurig ondekt, drivers worden geinstalleerd, de software word geinstalleerd.

Maar dan gaat het fout, er moeten een aantal test's worden uitgevoerd, als eerste word er gekeken of alle software goed is geinstalleerd, dan word de versie van DirectX gecontroleerd, dan word de grafische kaart gecontroleerd, vervolgens een direct X overlay test, en als laatste wil ie deze test gaan doen:



Om vervolgens de mededeling te doen
In pctvAssi.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten, bla, bla, bla.

Gevolg de test word afgesloten en ik kan m'n mooie nieuwe tv kaart niet gebruiken, wie weet raad ?

Op het forum van Pinnacle staat al wel een onderwerp met hetzelfde probleem, en daar word deze oplossing gegeven:
CiteerIt's probably due to HyperThreading being active on XP.
There are bugs in stream.sys file and no hotfix is available until SP2 gets released at least, you've to phone Microsoft and pay to get the hotfix...
Tv tuner cards have serious issues with HyperThreading on XP and XP-SP1 until SP2 is out.

You can try disabling HT in motherboard Bios and reinstalling XP without SMP kernel then...
Lijkt me wat al te drastisch......

En in dit antwoord hebben ze het over een irq conflict, maar ik heb nergens een probleem staan bij de hardware.

Rara, wie weet antwoord op mijn probleem.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Martijn

Nou de crisis was kort maar hevig  ;D

Ik besloot eens te googlen op het programma wat de test uitvoerde nl: pctvAssi.exe en vervolgens kwam ik bij dit franstalige forum uit, en daar maakte ik met mijn gebrekkige frans uit op, dat het k-lite codec pak de boosdoener zou zijn, dus ik gelijk dat verwijderd en hey presto hij doet het, de kaart is nu de zenders aan het scannen.

Lang leve de fransen  8)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Dat moet dan een probleem zijn wat specifiek werkt op de pinnacle, PCTV Rave. Mijn Hauppage TV kaart doet het namelijk prima en ik heb hier het kazaa-lite codec pack ook geinstalleerd staan.
Jij zou toch ook een hauppage kaart kopen? Die pinnacle kaarten kosten klauwen met geld.

Lijkt me lastig als je met de hand al die codecs weer apart moet gaan installeren omdat je het codec pack niet meer kan draaien.
Wat gebeurt er als je het codec pack installeert na de software van die pinnacle TV-kaart?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Het schijnt idd een specifiek probleem te zijn voor de Rave kaarten, en ik kwam deze in de aanbieding tegen (39 euro) bij de mediamarkt en was een 15 euro goedkoper dan een vergelijkbare haupagekaart die ik op het oog had dus vandaar dat ik toch een pinnacle kaartje heb gekocht.

En wat er gebeurt als ik nu het codec pak installeer, eigenlijk nog niet aan gedacht, ik ga het eens proberen.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Martijn

Zo daar zijn we weer, even het (nieuwe ?) K-Lite Mega Codec Pack 1.00 gedownload en het draait probleemloos naast elkaar  8)

Dus alleen een probleem bij het installeren en daarna niet meer  :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Da's mooi. Weer een zorg minder  :)

Problem solved..., topic closed  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!