inloggen zonder administrator/wachtwoord in W 2000

Gestart door Format Arie, 24 maart 2004, 18:26:47

Vorige topic - Volgende topic

Format Arie

Hoi, als ik inlog in windows 2000 krijg ik telkens venster van gebruiker / wachtwoord. Kan ik dat ook uitschakelen, zodat hij zonder dat venster naar bureaublad gaat?

Han

Tja, dan had je bij het installeren het administrator wachtwoord leeg moeten laten.  :-X

Hoe je dat naderhand veranderd heb ik werkelijk geen idee van. Ik zou niet met het administrator account gaan rommelen. Gaat er wat mis en kom je niet meer ingelogd als admin dan kan je op die PC niks meer installeren omdat je daar administrator voor moet zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

D'r stond al administrator, en heb geen wachtwoord ingevuld.
Ik verander nooit iets, als ik niet weet of het kwaad kan. Dus ook administrator niet weggehaald.

Han

Hoe log je nu dan in. Met inlognaam Administrator of met een andere naam?

Format Arie

Het liefste wilde ik dat hij gewoon (net als bij W98) helemaal naar bureaublad ging. Maar bij installatie van W 2000 kwam ik dit venster tegen. Stond al administrator in. Heb daar niks (durven) veranderd, en heb geen wachtwoord ingevuld. Dus nu bij opstarten krijg ik elke keer dit venster. O.K. drukken is genoeg om verder op te laten starten, dus op zich niet echt een probleem, alleen vindt ik het zo wel via een omweg, en had het liever zonder dat.

Han

Controleer eens via Start, Instellingen, Configuratie, Gebruikers en wachtwoorden of de volgende optie aangevinkt staat:

Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.

Format Arie

Die had ik nog niet gezien. Vinkje weggehaald, maar dan krijg je bij opstart een wazig venster, met een tekst eronder dat je niet in kunt loggen. Als ik alsnog Administrator intik en wachtwoord, start hij verder op. Ook nog via gebruikers en wachtwoorden nieuwe naam en wachtwoord geprobeerd (en niks ingevuld), maar dan gebeurd zelfde. Dus hem maar terug gezet op Administrator + wachtwoord.
Misschien kan het wel niet anders bij W 2000, dus leg ik me daar voorlopig maar bij neer.

Han

Ik had die info ook maar ergens op een forum gevonden  ;)
Toch is het maf. Ik kan me herinneren dat het in Win2000Pro wel mogelijk is. Dat besturingssysteem is zo goed als hetzelfde als WinXP maar dan zonder alle het multimedia-gedoe en zonder de blauwe werkbalk en zo. Eigenlijk 'n soort WinXP zonder poespas.

De gewone Win2000 workstation is een besturingssysteem wat eigenlijk bedoeld is voor de zakelijke markt en daar is inloggen noodzakelijk omdat je via je inlogscript dan rechten krijgt om te kunnen printen op een netwerkprinter en meer netwerk stuff.

Format Arie

Wat ik me nog kan herinneren (tja, kom ook net uit de kroeg), Was dat ergens in het midden van de installatie van windows 2000 het venster van de inlognaam + wachtwoord te voorschijn kwam.
Omdat ik me je eerder "verwijt" nog kon herinneren, dat ik daar dan maar beter niks had kunnen invullen, heb ik bij de herinstallatie , administrator met backspace verwijderd, en geen wachtwoord ingevuld. Maar dat hielp niet. Ik moest bij opstarten weer Administrator invullen om W2000 verder opgestart te krijgen. heb ook nog geprobeerd, mijn voornaam als inlognaam, + een wachtwoord, maar ook dat lukte niet.
Ach, Han, een keer extra OK is niet echt een probleem hoor, had het alleen liever zonder. ;) Er zijn ergere dingen op de wereld.

Han

Citaat van: Format Arie op 25 maart 2004, 20:19:15Omdat ik me je eerder "verwijt" nog kon herinneren

Oh ohhhhhhh, ik jou verwijten??  :nope     ;D