Grafische kaart probleem

Gestart door Stofke, 17 maart 2005, 08:24:58

Vorige topic - Volgende topic

Stofke

Heb hier een pc'tje moeten formatten, celeron 2.6ghz, 256mb ram, 80gb, winxp sp2 erop gezet, werkt naar behoren enkel de drivers van de graka heb ik nog niet geinstalleerd. Heb geen drivers voor dit kaartje dus maar gewoon op de site van nvidia de algemene drivers afgehaald. Probleem is nu als de pc opstart en het logo van xp verschijnt dat dit eens terug wegspringt. Ook als ik bij sommige opties ergens naar eigenschappen wil gaan krijg ik soms 1sec zwart scherm en dan maar origineel, voor ik de nvidia driver installeerde had ik dit niet. Ik wou op zoek gaan naar de driver op de site van de fabrikant maar kan deze niet vinden, via Aida32 weet ik enkel dat het een Gforce4 MX 440 for agp8x is, zit wel op een agp4x mobo. Wss werkt hij enkel met de juiste driver correct maar dan moet ik deze natuurlijk wel vinden aan de hand van de naam van de fabrikant ?

Edit Zandman de titel veranderd naar grafische kaart niet eidereen weet wat er bedoelt wordt met een graka ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

Kijk eens op die grafische kaart naar het fcc nummer als je dat nummer dan op deze pagina intikt kan je de fabrikant van de kaart achterhalen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stofke

'k vind hier niet direct een fcc code
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Hebben die mensen van wie die PC is, niet nog de CD van deze grafische kaart.
Je kunt beter de drivers installeren die voor deze kaart bestemd zijn dan algemene drivers.
Dan voorkom je dit soort problemen.

Ik zal intussen es kijken wat ik kan vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Ja ik ga deze vanavond eens opbellen maar ik denk dat ze dat niet zullen meegegeven hebben. Nvidia Riva Gforce4 MX440 for AgP8x. En da steken ze dan op een mobo die maar max 4x aankan, ook goe bezig. Heb al verschillende drivers geprobeerd maar ja. 'k ga nu ff op verplaatsing een herstelling gaan uitvoeren, ik probeer strask nog wat verder.

Han

Op deze site vond ik deze driver : ftp://ftp.inno3d.com/inno3d/nvidia/geforce/win2kxp/w2kxp6693_whql.exe
Die heb je dan vast ook al geprobeerd?

Als je toch een ghost-image hebt, dan kan uitproberen geen kwaad....

Stofke

hallo Han, ik krijg geen pagina als ik deze links aanklik

Han

De eerste is gewoon een link naar een driverpagina voor nvidia drivers. Die werkt gewoon hier.
De tweede is de directe link naar het bestand wat je te downloaden krijgt als je op de eerste pagina kiest voor "Nvidia / Gforce4 TC MX/ Display driver / Win2000 and XP" Deze tweede link is gefixed.

Stofke

Ja ok maar als ik deze download krijg ik een foutmelding, is een ftp bestand ftp://ftp.inno3d.com/inno3d/nvidia/geforce/win2kxp/w2kxp6693_whql.exe

Han

Geen idee. Ik kan dat bestand "w2kxp6693_whql.exe" gewoon downloaden.

Ook niet te downen als je bij de site op de eerste link de keuzes "Nvidia / Gforce4 TC MX/ Display driver / Win2000 and XP" maakt?

Stofke

nee, ook zo geprobeerd, krijg telkens een ftp bestand

Han

Je download dat bestand ook vanaf een FTP server.
Heb je die mensen nog gesproken over de originele CD?

Stofke

nee zal da morgen ff vragen, zoniet zal het voorlopig zo verder doen zijn, heb hier nu wel nog een driverke gevonden die mijn leverancier mij doorstuurde, ga dit ook nog eens proberen, alvast bedankt voor de link, nu lukte ie via ftp.

Stofke

Heb daar de pc geinstalleerd en de originele cd-rom drivers gebruikt en blijft hetzelfde probleem, ligt dus wel degelijk aan de graka, voor de rest geen problemen met de kaart enkel bij opstart wat schermverschuivingskes. Deze mag dus dicht, oorzaak is nu bekend. Tnx.