Problemen met mijn A:, D: en E: driver....?!?!

Gestart door Suzelpuzzel, 03 mei 2005, 11:16:07

Vorige topic - Volgende topic

Suzelpuzzel

Hallo,
er is iets mis met mijn A:, D: en E: schijf en ik snap er niks van! Mijn computer is net compleet opgeschoond, alles is opnieuw geïnstalleerd (d.m.v. cd-roms, dus in principe moet deze drive kunnen werken). Maar sindsdien heb ik problemen met het lezen van schijven. Wanneer ik een schijf plaats in zowel de A, D als E drive, krijg ik het bericht: "schijf is niet geformatteerd, wilt u nu formatteren...etc.." Audio cd's worden echter wel herkend en prima afgespeeld. Ook kan ik gewoon cd's branden/kopiëren. Wat kan hier het probleem zijn? Ik kan me niet indenken dat er iets echt defect kan zijn, aangezien de drives nog zijn gebruikt om alle programma's opnieuw te kunnen installeren  :(
Wie kan me helpen???
Groetjes,
Suzanne.

Zandman

Als ik het goed begrijp is het dus bij diskette's en cdroms die niet uitgelezen kunnen worden?
Zijn de cdroms die jij gebruikt wel goed afgesloten of heb je het ook met het uitlezen van orginele cdroms?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Suzelpuzzel

Ja, het gebeurt ook bij originele cd-roms... Dus daar kan het niet aan liggen.

Han

- Welk besturingssysteem draai je?
  * Als dat XP is heb je dan ook de servicepacks geinstalleerd?
  * Heb je alle beschikbare updates geinstalleerd?

- Heb je een recent geupdate virusscanner op dit systeem staan.
  Scan even met de online virusscanner Housecall om er zeker van te zijn
  dat er geen virussen in het spel zijn.

- Heb je programma's geinstalleerd op deze PC waarmee je automatisch spyware verwijderd,
  of je PC opruimt. Heb je die al laten werken? Daardoor kunnen ook dit soort problemen
  ontstaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Suzelpuzzel

Ik draai windows 2000 prof. en heb alle beschikbare updates geïnstalleerd. Ik heb Norton 2005 op mijn pc én ik heb met Housecall gescand, maar gelukkig geen virussen aangetroffen, dus daar kan het niet door komen. Ik heb volgens mij geen programma's waarmee ik automatisch spyware verwijder (of doet Norton dat ook???) Zou ik dat wel moeten installeren dan? En heb je misschien een tip waar ik dat dan vandaan moet halen???
Dankje,
Suzanne.

Josette

Hoi,

hier staat een hele uitleg over een programma daarvoor!

http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=875.0

Werkt prima!

Succes,
Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Wat je even kunt proberen is om in apparaatbeheer je a-drive + cd-rom/dvd te verwijderen.
Daarna je PC uitzetten en opnieuw opstarten. Windows detecteert de al bestaande hardware dan opnieuw alsof het zojuist geplaatst is. Alle benodigde stuurprogramma's worden dan ook opnieuw geinstalleerd.

Werkt dit niet.... tja dan weet ik het ook zo 1 2 3 even niet.

Suzelpuzzel

Dank voor de tip, maar helaas....nog geen verandering  :-\

vassili

het kan ook zijn dat de schijven niet goed vastzitten en dat contacten los zijn, als alle software niet helpt laat iemand dan vanbinnen eens kijken, k had laats men grafische kaart die niet werkte, zzat gewoon los
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Suzelpuzzel

Tot nu toe heeft nog niets geholpen..... Heeft er nog iemand tips, of moet ik mijn pc nu maar vaarwel gaan zeggen?  :(

Han

Je PC vaarwel zeggen is misschien nog wat al te drastisch.
Er is kennelijk toch iets beschadigd geraakt in je Win2000 installatie. Wat je nog kunt proberen is opstarten met de Win2000 installatie CD in de drive. Hij zal dan een nieuwe installarie willen doen. Doe dat niet maar kies voor de oprie Repair(R). Win200Pro loopt dan zelf alle systeembestanden na en vult aan waar het misgaat. Normaal verwijdert Windows geen belangrijke bestanden tijdens deze procedure en al je programnma's blijven gewoon werken. Maar.... windows blijft toch windows..hé. Maak dus voor alle zekerheid eerst backups van je belangrijke bestanden.

Edit Han: Het is inmiddels 28 december 2006. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.