opstartprobleempje XP

Gestart door Format Arie, 01 november 2005, 09:17:29

Vorige topic - Volgende topic

Format Arie

Hoi,
sinds enkele dagen blijft mijn computer bij het opstarten hangen bij het WELKOM scherm.
Als ik dan reset, start hij wel op. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Han

Tja dat kan van alles zijn Arie. Van een naderend hardwareprobleem (te lange detectie) tot een softwareprobleem.
Staat er iets in je logboeken?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik zie mn daar foutmeldingen bij toepassingen, met tekst application Hang  (Vastgelopen toepassing iexplore.exeetc)
en vandaag application error , idem met iexplore.exe
Onder systeem staat in logboek de laatste dagen de foutmelding met als bron DCOM en als ik dat open de opmerking dat server (en dan berg cijfers en letters) heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd. (???? weet niet wat DCOM is)

Han

Welke gebeurtenis-ID (Event ID) staat erbij. En wat is de exacte melding . Die kan je kopieren en hier plakken.

DCOM = Afkorting van Distributed Component Object Model. Door Microsoft gebruikte communicatiemogelijkheid tussen softwareonderdelen die zich op verschillende plaatsen op een netwerk, internet of intranet bevinden.

Eroxnox

dat de pc problemen heeft met explorer.exe te starten kan te maken hebben met een spywaretje of een virusje.....aanrader...format c:
aan je naam te zien heb je daar toch al wel ervaring mee ;)
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Format hoeft toch niet direct? Nogal drastisch niet?
* Volg even de stappen in het spyware-forumonderdeel en laat je hijackthis-log door Frank checken.
* Doe een paar verschillende online viruschecks.

Formatteren kan altijd nog.  ;)

Format Arie

Citaat van: Han op 01 november 2005, 19:32:16
Welke gebeurtenis-ID (Event ID) staat erbij. En wat is de exacte melding . Die kan je kopieren en hier plakken.

DCOM = Afkorting van Distributed Component Object Model. Door Microsoft gebruikte communicatiemogelijkheid tussen softwareonderdelen die zich op verschillende plaatsen op een netwerk, internet of intranet bevinden.

Inmiddels start hij computer wel weer gewoon op maar geeft nu allemaal andere foutmeldingen (....reageert niet). Tot zelfs bij het inloggen op pcnavigator.
De precieze melding, die niet te kopieeren/plakken is, is (de laatste):
type: fout. Datum: 2-11-2005. tijd:9:42:26. Bron: DCOM. Categorie:geen. Gebeurtenis:10010.Gebruiker: systeem. En mijn comnputernr.
Als ik dan die regel verder open en de info doorstuur naar de link die daar staat, http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp  voor meer info, krijg ik venster met volgende tekst:

Details
Id: 10010                                             
Bron: DCOM                                             
    Helaas
Er is momenteel geen extra informatie beschikbaar over dit probleem in de berichten van het fouten- en gebeurtenislogboek of in de Knowledge Base-database. U kunt de koppelingen in het ondersteuningsgedeelte gebruiken om te zoeken of er ergens anders meer informatie beschikbaar is.
--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor het zoeken naar informatie over dit bericht. Hiermee helpt u ons vast te stellen op welke punten meer informatie nodig is.

Oja, de virus en spyware scans moet ik nog doen.

Han

Hier staat info over je 10010 DCOM fout gevonden door op eventid.net foutnummer en DCOM in te tikken.

Als ik het zo lees is er al met al veel meer aan de hand dan zo op het eerste moment leek.
Misschien dan toch maar een formatje en opnieuw beginnen als je met het spyware scannen niet vlot een oplossing vind.

Format Arie

Bedankt Han voor de moeite. ik draai nog effe wat scans, en als dat geen uitkomst vindt, dan doe ik eerst met xp rom een upgrade installatie. Ik heb daar wel eens meer succes mee gehad, na allerlei foutmeldingen.. Hij installeerd dan xp erĀ  overheen (wat precies de upgrade is weet ik niet), zonder dat ik daarna installaties/instellingen van andere zaken en zo kwijt ben. Daarna kan ik zonodig altijd nog formateren.

Han

Goed plan  :goed

Succes!!  Laat nog ff weten hoe het afgelopen is.

Format Arie

De foutmeldingen volgden elkaar in sneltreinvaart op. Heb dus toch maar een schone installatie gedaan.
Het topic kan dus worden gesloten. :goed

Bugs

Groetjes van Bugs