draadloze router

Gestart door kefken, 31 december 2006, 14:59:11

Vorige topic - Volgende topic

kefken

Ik heb een draadloze router van us robotics , nu is de adapter ( stick ) die in usb moet afgebroken en niet meer bruikbaar . Ik heb nu een nieuwe gekocht maar krijg deze niet aan de praat . Het is wel een ander merk , netgear , en het is ook eentje voor 54 mbps . Bij het installeren van de software is alles ok en hij vind de router + geeft hij ook het percentage ontvangst . Toch kan hij geen verbinding maken en blijft hij scannen naar een verbinding . Waar kan dit nog aan liggen of zou het merkverschil hier aan de basis kunnen liggen .

Han

Misschien geen connectie doordat het mac-adres van de stick nog niet als veilig ingesteld is in de firewall van de router?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

kefken

alvast dank voor je snelle reactie , maar hoe stel ik dit in de firewall van de router ?

Han

Heb je er geen boekje bijgekregen dan? Daarin vind je die informatie.
Check anders deze us robotics site voor een handleiding.

paul76

Een paar vragen en een tip:

Heb je in de software voor je nieuwe USB-antenne wel de goede beveiliging van het netwerk ingesteld (WEP/WPA + code)?
Heb je met je oude USB-antenne wel verbinding gehad?

Wat Han zegt kan inderdaad ook: dat je router was ingesteld om alleen verbindingen van je oude MAC-adres te accepteren. Het makkelijkst is om eerst in je router alle beveiligingen e.d. uit te zetten om te zien of je dan wel verbinding kan krijgen (MAC-filter en WEP/WPA beveiliging). Dan weet je of het werkt en kun je de beveiliging gaan regelen.

Maar: Als je nu geen verbinding met je router kan krijgen kan je ook de instellingen niet veranderen (tenzij je met een andere pc nog wel verbinding hebt). Je moet dan eerst je pc met een kabel aansluiten op je router om bij de routerinstellingen te kunnen. Meestal werkt dat via een internetachtig interface. Daarvoor type je de IP-code van je router/thuisnetwerk in je browser in. (B.v. 192.168.1.1 of 192.168.2.1).

kefken

ok al bedankt maar ga eerst de mogelijkheden eens testen en laat verder nog iets weten

Han

Okee, succes  :goed

Edit Bugs: Het is inmiddels 10 februari 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.