Originele DVD speelt niet af.

Gestart door sandra n., 06 januari 2007, 23:33:50

Vorige topic - Volgende topic

sandra n.

Mijn zoontje heeft onlangs het spel "Lord of The Rings - The battle of Middle Earth II" gekocht maar krijgt het niet voor elkaar om dit te spelen. Als we het op proberen te starten op de laptop geeft hij eerst het begin scherm maar na een tijdje krijgen we deze foutmelding:

Dvd is 100% schoon en het is ook echt de juiste cd die in de dvd-writer zit.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing weten want zo is het wel erg sneu voor hem.

Op de  pc van mijn vriend doet hij het wel.

Groetjes,

Sandra.

Han

Hardware:
* Heeft deze laptop vaker problemen met het lezen van DVD's?
* Voldoet de laptop aan de specificaties van het spel?

Software:
* Al bij de fabrikant op de site gekeken in de faq? : www.electronicarts.nl
* Neem even contact op met EA Ondersteuning als het niet lukt. Op die ondersteuningspagina
   staan ook een aantal tips voor als het niet werkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

sandra n.

Hoi Han,

Dank je voor het meedenken. Ik zelf denk inderdaad dat de laptop niet voldoet aan de systeemeisen. Zo wordt er nl. een 8x-dvd-speler gevraagd alleen ik weet niet waar ik op kan zoeken welke snelheid mijn dvd-brander/speler heeft. Weet jij dat misschien??

Ik heb nl. wel een andere dvd geprobeert te installeren en die deed het wel, wel gek vind ik het dan dat ik het spel eerst niet en toen wel kon installeren en dat terwijl het nu geïnstalleerd is ik het niet kan spelen.

Han

Qua systeemeisen is het hebben van een 8speed dvd speler wel het minste probleem wat je kunt hebben. De meeste laptops hebben die wel of hij moet een paar jaar oud zijn. Als dat het geval is dan kan je het spelen van deze game met z'n geavanceerde beelden wel vergeten.

Ik weet niet of jullie Nero gebruiken als brandprogramma. Bij Nero heb je ook "Nero Info Tool".
Met dat programma kun je zien hoeveel speed je DVD speler is.
Kijk anders eens in de handleiding van de laptop. Daarin zou het ook moeten staan.

CiteerIk heb nl. wel een andere dvd geprobeert te installeren en die deed het wel, wel gek vind ik het dan dat ik het spel eerst niet en toen wel kon installeren en dat terwijl het nu geïnstalleerd is ik het niet kan spelen.
Ehhh je zei in je eerste bericht dat je het niet kon installeren, en nu wel??

Wat zegt de EA-helpdesk overigens van van je probleem

sandra n.

Hoi Han,

Volgens mij heb ik in mijn eerste bericht nergens gezegd dat ik niet kon installeren. Ik heb het alleen over het afspelen gehad.

Citaat van: sandra nieuwenhuijsen op 06 januari 2007, 23:33:50
maar krijgt het niet voor elkaar om dit te SPELEN.

Van de helpdesk heb ik nog geen reactie gehad, heb ik zaterdagavond een mail gestuurd maar nog niets gehoord dus.

Mijn laptop is overigens 1- 1,5 jaar oud dus dat zou dan het probleem niet moeten zijn.

Maar goed, sluit dit topic maar af als zijnde opgelost. Zo heel belangrijk is het niet want mijn zoontje is toch alleen de weekenden hier en ik ga met je tips aan de slag om te kijken of we het werkend kunnen krijgen.

Heel hartelijk dank voor het meedenken en je tips.

Groetjes,

Sandra.

Han

Ik sluit het topic inderdaad af. Wij kunnen verder niets meer doen aangezien het een probleem met dit specifieke spel is wat je met de helpdesk op zal moeten lossen.

Je kunt die helpdesk ook bellen, als je geen antwoord via de mail krijgt. Dat gaat veel sneller.
Da's wel 45 ct per minuut maar zolang duurt dat gesprek niet, in verhouding tot wat je betaald
hebt voor dat spel  ;)

-Vanuit Nederland: 0900 - 1001666
-Vanuit België: 0900 - 10016
-Onze EA-helpdesk is open op: ma t/m vr 9.00 - 22.00 + zaterdag 12.00 - 18.00