Ziggo (fusie: @Home, Casema én Multikabel)

Gestart door Han, 15 mei 2008, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

bron: www.webwereld.nl

Slechte start voor kabelreus Ziggo - Donderdag 15 mei 2008

Aan de vooravond van de pr-campagne van Ziggo is de kabelkolos op de vingers getikt door de Consumentenbond vanwege vervroeging van het betalingsmoment.
Ziggo is het nieuwe merk waarin de kabelinternetaanbieders @Home, Casema en Multikabel zijn verenigd. Vandaag is de officiële perspresentatie en morgen start de pr-campagne van het nieuwe bedrijf.

Telecommunicatiewet
Vanwege de fusie moeten klanten van @Home hun abonnementskosten vooraf gaan betalen, waardoor zij in mei twee afschrijvingen voor hun kiezen kregen. Volgens de Consumentenbond is de internetaanbieder hierbij op twee punten in de fout gegaan. De informerende brief aan klanten is slechts één week vooraf verstuurd en verzuimt te melden dat klanten de mogelijkheid hebben om hun contract op te zeggen.

De handelwijze van Ziggo is in strijd met de Telecommunicatiewet die providers verplichting contractswijzigingen tenminste vier weken van te voren kenbaar te maken. Ook moeten zij de klant uitdrukkelijk wijzen op de mogelijkheid van opzeggen door die verandering.

Excuusbrief
Na overleg met de consumentenorganisatie heeft Ziggo toegezegd hun klanten alsnog een brief te sturen om dit recht te zetten. Klanten van @Home en Multikabel kunnen in het geval van betalingsproblemen contact opnemen met de Klantenservice. Indien zij niet akkoord gaan met de wijziging, kunnen zij hun abonnement binnen vier weken schriftelijk opzeggen, zo meldt belangenvereniging voor kabelinternetters Coax.

Verontwaardiging
Dankzij de strapatsen met de vervroegde betaling is @Home/Ziggo weer terug in de Klachten Top 3 van het consumententelevisieprogramma Kassa. Op het forum van Ziggo-gebruikers wordt verschillend gereageerd op de kwestie. Er klinkt enige verontwaardiging dat het bericht in de media is verschenen voordat de excuusbrief is verstuurd
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gerry

Hoi Han

Mijn dochter wilde ook een ziggo pakket kopen, maar omdat ze nog moet beginnen vroegen we naar Z1. De dealer zei, dat ziggo internet problemen had met pakket Z1. Ze konden alleen maar het pakket Z3 leveren ???  Internet-Telefonie-TV.

Hij belde naar Ziggo om te vragen of de problemen opgelost waren, maar dat was niet het geval.

Ik vind het maar raar... wel internet met het pakket Z3 en problemen met Z1.
[move]Groetjes Gerry[/move]

Han

Het ligt er maar net aan over welke lijnen ze een pakket willen laten lopen. Zo kunnen er problemen zijn met het ene pakket en met het andere niet.

Als voorbeeld de problemen bij provider xs4all van de laatste twee weken.
Klanten die een adsl start/lite/basic of fast abonnement hebben, die hebben helemaal geen problemen want die lijnen lopen via een netwerk van KPN die goed draait. Klanten die adsl-only start/lite/basic/fast abonnementen hebben die hebben de afgelopen weken te maken gekregen met forse storingen omdat die pakketten gebruik maken van een ander netwerk van KPN waar ernstige problemen zijn. Ze zitten bij dezelfde provider maar met het ene abonnement zijn problemen en met het andere helemaal niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.fok.nl

Consumentenbond opent Ziggo-meldpunt
De Consumentenbond heeft vandaag het meldpunt Ziggo geopend. Sinds de telecom-en kabelaanbieders Multikabel, @Home en Casema een kleine maand geleden zijn samengegaan als Ziggo, komen er elke dag meer meldingen binnen van mensen die problemen hebben met hun internetverbinding.

Met het meldpunt wil de bond inventariseren welke problemen mensen hebben en hoe groot die zijn.

Meldpunt Ziggo vind je op: http://www.consumentenbond.nl/test/formulieren/ziggo/
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.tweakers.net

Consumentenbond krijgt in één dag 2500 klachten over Ziggo
De Consumentenbond heeft een dag na de opening van een speciaal meldpunt al 2500 klachten over kabelaanbieder Ziggo ontvangen. Tweederde daarvan heeft betrekking op de internetaansluitingen van het bedrijf.

Het meldpunt is gisteren geopend nadat de consumentenorganisatie steeds meer klachten over de kabelaar ontving. De Consumentenbond noemt het aantal van 2500 klachten 'uitzonderlijk' hoog. Ziggo verzorgt in Nederland in totaal 3,2 miljoen aansluitingen voor televisie, telefoon en internet.

Problemen met de internetverbinding maken 67 procent van het aantal meldingen uit, zo meldt de bond. Bijkomend probleem is de overbelaste helpdesk van de kabelgigant. Zeker 47 procent van de klagers heeft langer dan twintig minuten in de wacht gestaan en 16 procent moest zelfs langer dan een uur op een helpdeskmedewerker wachten. Verder zou 62 procent van de klachten nog niet zijn verholpen, terwijl 14 procent slechts gedeeltelijk is opgelost.

De Consumentenbond heeft inmiddels aan Ziggo voorgesteld om een gesprek over de problemen te houden. Ziggo-woordvoerder Gradus Vos laat aan Tweakers.net weten dat het kabelbedrijf volgende week met de Consumentenbond om tafel wil gaan zitten om meer inzicht in de problemen te krijgen. "We hebben een uptime van gemiddeld 99,87 procent, daarom willen wij graag weten wat er specifiek aan de hand is," aldus Vos. Verder zegt hij toe dat Ziggo zijn klanten sneller feedback zal gaan geven over de status van gemelde problemen, en de helpdesk kan tijdelijk tegen lokaal tarief gebeld worden.

* Nog een artikel erover bij Emerce
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.telegraaf.nl

Klachten over Ziggo blijven binnenstromen
AMSTERDAM -  De Consumentenbond is sinds de opening dinsdag van een meldpunt over kabelbedrijf Ziggo overspoeld met klachten. Volgens de bond waren er vrijdagmiddag in totaal al ruim 10.000 klachten binnengekomen. Dit is uitzonderlijk veel. De meeste klachten hebben te maken met de internetverbinding. Daarnaast geven veel melders aan niet tevreden te zijn over de informatievoorziening rond alle veranderingen. Ziggo is de onderneming die ontstond door een fusie van de kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel. Sinds de fusie zijn er veel problemen bij de klanten.

De Consumentenbond sluit het meldpunt aan het eind van dit weekeeinde af om de klachten verder te kunnen analyseren en inventariseren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Er is ook wel eens positief nieuws. Had gisteren een storing in het wijkverdeelpunt. Ziggo gebeld ( mobiel) en binnen 4 minuten was het softwarematig opgelost. Dinsdagmiddag komt er een monteur om het definitief te herstellen.
Kreeg meteen een referentienummer om geleden schade ( geen internet en telefoon) te reclameren.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Zit ook weer een negatief randje aan, er is niemand geweest  >:(
Locatie: +21.3 NAP

Han

Hmm lijkt KPN wel. Die zouden ook tot twee keer toe bellen voor een storing.
Nooit gebeld natuurlijk. Ik haat het als bedrijven zo arrogant zijn dat ze afspraken niet nakomen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Zelfs op een mail is na 24 uur nog geen antwoord. Ik neem mijn positieve mening nu onmidellijk terug.
Volgend jaar is de monopolie op kabeldoorgifte afgelopen, kijken of de arrogantie dan nog net zo is.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Dat kunnen ze zich dan niet meer permitteren want dan kost het ze klanten.  ;)
Dat weten ze ook. Vlak voor het monopolie op kabeldoorgifte zal je wel een prijzenslag krijgen.

Van KPN krijg je tenminste nog een mooie bos bloemen. Hebben we twee keer gehad.
Ik heb liever dat de producten en diensten die ze leveren in orde zijn.
Dachten we van het gezeur bij UPC af te zijn krijgen we gezeur bij KPN.  :rood

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.webwereld.nl

Ziggo in voetsporen UPC met snelle kabel
Na de aankondiging van sneller kabelinternet van UPC meldt Ziggo dat zijn klanten ook sneller gaan internetten. Het duurt alleen wat langer eer dit zover is.

Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, laat tegenover Webwereld weten: "Wij zijn ook bezig met EuroDocsis 3.0. Het grootste gedeelte van ons netwerk is er al klaar voor." Ziggogebruikers zullen nog wel even geduld moeten hebben, want volgens Vos zal Ziggo pas op zijn vroegst aan het eind van het eerste kwartaal van 2009 kabelabonnementen bieden waarbij de downloadgrens van 100 Mbps wordt gehaald. Vos laat ook weten: "We willen het liefst niet nog meer producten erbij zetten, maar het huidige aanbod verbeteren".

100 of 120 Mbps
Vos kan nog niet zeggen naar welke snelheid Ziggoklanten mogen uitkijken, maar waarschijnlijk zal de snelheid tussen de 100 en 120 Mbps komen te liggen. Hij merkt op dat Ziggo later dit jaar de maximale downloadsnelheid voor zijn abonnementen zal verhogen naar 40 Mbps.

Andere prioriteiten
Ziggo kan de snelheid van zijn breedbanddienst niet eerder verhogen, verklaart Vos, omdat de firma de fusie van @Home, Casema en Multikabel nog moet afronden. Bovendien laat hij weten dat de EuroDocsis 3.0 modems die nodig zijn voor het halen van de hoge downloadsnelheden momenteel nog maar in beperkte mate voorradig zijn.

Enthousiasme
Desondanks is Vos enthousiast over de snelheidsverhogingen voor de kabel. "Het is duidelijk dat coax nog niet aan zijn einde is". Hij wijst bovendien op het feit dat er al kabelmodems zijn getest die een snelheid van 1 Gbps kunnen halen, dus wat Vos betreft "kunnen we nog wel even vooruit."

KPN: Geen reactie
Een woordvoerder van KPN laat tegenover Webwereld weten geen reactie te hebben op de aankondiging van UPC: "Wij zijn met onze eigen strategie bezig en onze eigen producten". De firma wil niet reageren op aankondigingen van andere concurrenten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!