Microsoft meldt dat er problemen zijn met windows update KB5043143

Gestart door Han, 02 oktober 2024, 13:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

!!!!!
Microsoft meldt dat er problemen zijn met KB5043143. De update trakteert menig gebruiker op een blue screen of death.
Lees de info even op deze site: https://itdaily.be/nieuws/software/windows-11-updatedebacle-dreigt/

Ik heb zelf in Windows 11 ingesteld dat er 5 weken geen updates gedaan mogen worden. Daarna hebben ze het vast wel opgelost.

Windows 11 - Automatische updates tijdelijk onderbreken:
> Selecteer Start
> Instellingen
> Windows Update. Selecteer naast Updates pauzeren in de vervolgkeuzelijst de optie 1 of meer weken pauzeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

Thanks, heb het doorgegeven aan Hans! Ook 5 weken pauze ingesteld. Hij had de update nog niet gekregen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Citaat van: Helen op 02 oktober 2024, 17:37:11Thanks, heb het doorgegeven aan Hans! Ook 5 weken pauze ingesteld. Hij had de update nog niet gekregen.
Hij komt officieel pas a.s. dinsdag uit (op "Patch Tuesday") maar Bugs zag hem al bij de previews staan.
Dat wil je niet, een BSOD na het updaten. Geeft een hoop gedoe.

Jij hebt toch alleen nog maar een tablet, Marloes.
Dit is alleen voor Win11 op PC/laptop.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Heb het ook meteen doorgegeven aan wat mensen met Windows 11.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Heb ik ook gedaan. Het is simpel om te voorkomen door even af te wachten wat er op dinsdag en vlak daarna gebeurt. Ik hou het in de gaten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, bedankt! Goed voorbeeld doet goed volgen en dus ook voor de maximale periode van 5 weken gekozen. We zien wel hoe het verder zal gaan.

Han

Microsoft heeft de patch ingetrokken vanwege alle problemen die hij veroorzaakte
https://www.itpro.com/software/windows/microsoft-pulls-windows-11-update-after-botched-patch-causes-blue-screens-reboot-loops

Ik wacht nog heel even tot een paar dagen voorbij "Patch Tuesday" voor ik mijn windows update weer open zet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!