Mijn pc voldoet niet aan systeemvereisten voor Win11 - Wat moet ik hiermee?

Gestart door Josette, Gisteren om 13:28:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Zoals je weet is mijn lapje nog héél goed met alles en zeer snel nog.
Is een Asus I7, Ice cool, USB 3.0, maar al een oudje.

Alleen heb ik eens de test gedaan naar Windows 11.
En krijg dit:

https://ibb.co/CzLKMdf
https://ibb.co/r3V36sL

Apparaatnaam    DESKTOP-OFJEMM9
Processor    Intel(R) Core(TM) i7-4500U CPU @ 1.80GHz  2.40 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    12,0 GB (11,9 GB beschikbaar)
Apparaat-id    09A529D7-3A1B-4F07-B7A1-C2D8D0CA1956
Product-id    00325-80000-00000-AAOEM
Type systeem    64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken    Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm

Wat kan ik er het beste mee doen Han?


Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Dat probleem hebben wij (en wereldwijd miljoenen anderen) ook. Wij hebben hier twee pc's staan uit 2015 die we nog dagelijks gebruiken en die kunnen volgend jaar ook de schroothoop op.
Het zal een nieuwe laptop moeten worden, Josette. Vanaf eind oktober volgend jaar ondersteund Microsoft Windows10 niet meer. Je kunt de laptop uiteraard wel blijven gebruiken maar er komen geen beveiligingsupdates meer en het risico wordt steeds groter.

Wij gaan onze oude pc's vervangen zodra Windows 12 uitkomt. Dat is waarschijnlijk begin volgend jaar, hoewel Microsoft daar nog steeds geen mededelingen over doet.
Inmiddels hebben we de afgelopen jaren al twee pc's vervangen, die draaien op Windows 11 en die kunnen dan volgens de berichten gratis naar Windows 12.

Het is kapitaalvernietiging, maar dat interesseert Microsoft geen moer.
Groetjes van Bugs

Han

Het is gewoon belachelijk dat je nog goed werkende apparaten moet gaan vervangen omdat Microsoft het nodig vind om een beveiliging in te bouwen.
Zonder die beveiliging is het installeren van Windows 11 alleen illegaal mogelijk. Dan moet je daarna nog maar hopen dat je toekomstige updates kunt installeren.
Hebben ze wereldwijd "de bek open" over hoe zuinig we moeten zijn op het milieu en dan moet oktober 2025 de halve computerwereld goed werkende computers gaan weggooien.

Dan heb ik het nog maar niet over al die mensen die toch Windows 10 blijven gebruiken omdat er geen geld is voor een nieuwe PC.
Dat gaat ervoor zorgen dat er wereldwijd allemaal narigheid gaat gebeuren omdat er geen beveiligingsupdates meer komen voor Windows 10.
We doen liever ons ding op computers die alle laatste updates hebben gehad. Zelfs dan loop je nog risico's op beveiligingslekken maar dan wel zo min mogelijk
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han, bedankt om de titel aan te passen.

Ik denk dat ik dan ook maar blijf draaien tot het niet meer kan,
ook omdat deze dat koele toetsenbord heeft die maken ze niet meer!
En draag maar zorg voor je lapje, in de winkel konden ze toen niet geloven dat hij al zo oud
was toen ze de schijf hebben vervangen naar een SSD.

En hij gaat sneller dan Douglas zijn nieuwe die ga ik wel overzetten
hij wil niet maar het moet hij is nog maar 2 jaar. Een I5.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Draait Douglas zijn 2 jaar oude laptop dan ook nog Windows 10? Windows 11 is er al sinds 2021.

Windows 11 werkt hier prima. Daar hoeft Douglas geen problemen mee te hebben.
Er zijn momenteel wel wat problemen met updates maar daar werken ze hard aan.
Als je techpulde.be elke dag even bekijkt zie je snel of er problemen zijn die je aandacht vereisen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oké Han,

ik zei hem dat al lang maar die is zo bang
voor veranderingen ook met andere dingen hoor. ;D  ;D

Als we thuis zijn maandag gaat het gebeuren zeker weten. :goed

Zouden ze mijn proccesor niet kunnen vervangen
of kan dat niet?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Processor én moederbord. Een nieuwe laptop lijkt mij verstandiger.
Wij hebben die afweging ook gemaakt met onze oude pc's.
We hebben besloten om het niet te doen, het blijven oude apparaten en de kans op uitval van een component wordt steeds groter.

Ik hou ook niet zo van veranderingen in computers, maar Windows 11 werkt echt heel fijn. En als Douglas zijn oude menu  wil houden kan dat met dit programma.
Kost weinig, maand op proef om te proberen. Wij hebben een licentie voor 5 pc's.
Twee draaien er inmiddels mee.

Groetjes van Bugs

Josette

Dat is ook weer waar Bugs.

Ik vind dit zo verschrikkelijk, moet me er echt overheen zetten. :'(

Dan ga ik ook proberen wachten tot 2025.
Zoals jullie doen gaan en wachten op 12.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Het is inderdaad jammer, en wij hebben er ook heel lang over gedacht wat het beste zou zijn.
De nieuwe worden wel gekocht voor de lange termijn, dus met voldoende geheugen enz.
Dat hebben we ook met de oude pc's uit 2015 gedaan. En hoewel je merkt dat ze nu toch wel moeite hebben om mee te komen (zit 32Gb geheugen in) met bepaalde programma's  voldoen ze nog wel als computer voor erbij.
Maar Microsoft is het daar dus niet mee eens.

Ach, een nieuwe uitzoeken is ook wel weer leuk, maar het is toch ook weer JVC (Jammer Van je Centen) ;) (oud grapje van vroeger).
We weten al wel welke behuizing we willen, de componenten zoeken we volgend jaar wel uit (we stellen de pc's weer zelf samen).
Groetjes van Bugs

Josette

Jongens toch.

Daar ben ik een leek in en jullie de echte.  ;D  ;D  ;D

Wel een leuke JBC.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette