Duitsland Dag 4: Innsbrück

Omdat er op zondag (voor ons) weinig te beleven valt in Duitsland hadden we eigenlijk het plan om die dag (morgen) naar Oostenrijk te rijden. Dat is niet zo heel ver van München vandaan en in ik ben daar in tegenstelling tot Han nog nooit geweest. Toen we vanochtend wakker werden was er een stralende zon. Bij het ontbijt kreeg Han het idee om dan toch vandaag maar naar Oostenrijk te rijden, zo konden we met zonneschijn foto’s maken en dat geeft toch een ander sfeertje dan met grauwe wolken. Omdat we toch een doel hebben leek ons een ritje naar de Media Markt in Innsbrük wel leuk.
Vlak na München waren er diverse aanrijdingen op de autobahn, allemaal op de meest linkse rijstrook waar op de uiterste linkse kant van die rijstrook stukken ijzel lag. Al die aanrijdingen zorgden gelukkig niet teveel voor vertraging. Na enige tijd zagen we in de verte schimmige objecten, waarvan we eerst dachten dat het wolken waren. Het waren echter bergen, en niet van die kleintjes ook. In Duitsland nog even gestopt op een parkeerplaats om de eerste foto’s te schieten.

Verder richting Oostenrijk. We moesten een autobahnvignet hebben voor Oostenrijk en hebben die gelijk na het passeren van de grens in Kufstein bij een benzinestation aangeschaft. Samen met een tank ruitenwisservloeistof die tot -70 gaat, want de avonturen die we vorig jaar met de Fiësta beleefden wilden we niet nog een keer meemaken. We kochten het vignet bij de eerste afslag na de grens, daarna wordt er gecontroleerd en kun je een boete krijgen als je niet zo’n ding op de voorruit hebt. Naderhand kwamen we er achter dat je het vignet ook al in Duitsland bij de benzinepompen vòòr de grens kunt kopen.

Onderweg naar Innsbrück hebben we ons vergaapt aan de prachtige omgeving. Ik heb wel vaker bergen gezien in Amerika en in Schotland maar dit was toch wel heel erg mooi. Aangekomen bij de Media Markt hadden met parkeren een plekje vlak bij de ingang, dat was geluk hebben want het was er niet normaal druk. Uiteraard konden we het niet nalaten om wat te kopen en met ondermeer een blu-rayspeler voor in Han’s pc en een wekker zijn we weer teruggereden naar Duitsland. Onderweg genoten we weer van de bergen. In Duitsland hebben we langs de autobahn een kopje koffie genomen. En daar heeft Han haar shawl laten liggen. Niets aan te doen, we kwamen er in München pas achter, dus maar snel een nieuwe gekocht. Daarna was het weer koffietijd, we hebben koffie gedronken in een tent die erg zijn best deed om op Starbucks of Costa Coffee te lijken. Het personeel was er druk bezig om al het smeltwater weg te dweilen die de klanten in de vorm van sneeuw aan hun schoenen naar binnen liepen. Na nog een bezoekje aan een Conradvestiging te hebben gebracht was het etenstijd geworden. Terug in het hotel konden we terugkijken op een hele geslaagde dag!

Reageren is niet mogelijk.